روزانه 200 نفر در آمریکا با مصرف  مواد مخدر می میرند

شمار قربانیان مصرف بیش از اندازه مواد مخدر در آمریکا در یک سال به مراتب بیشتر از شمار قربانیان سرطان سینه، تصادف های جاده ای و یا استفاده از اسلحه است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از پایگاه اینترنتی کاخ سفید؛ تصور کنید هر روز یک فروند هواپیمای حامل حدود 200 مسافر سقوط می کرد. در صورتی که چنین امری حادث شود، آمریکایی ها خواستار آن خواهند شد که در این باره توضیح داده شود و اقدام عملی انجام گیرد.
در آمریکا مصرف بیش از اندازه مواد مخدر به مرگ حدود 200 نفر در روز می انجامد. به عبارت دیگر، شمار قربانیان مصرف بیش از اندازه مواد مخدر در آمریکا در یک سال به مراتب بیشتر از شمار قربانیان سرطان سینه، تصادف های جاده ای و یا استفاده از اسلحه می باشد. در حال حاضر، دو میلیون نفر از مردم آمریکا از انواع اختلالات مرتبط با مصرف مواد مخدر رنج می برند.
آمار و ارقامی که در این زمینه وجود دارد نگران کننده و وحشت آور است. نتایجی که به دست آمده است کاملا گویاست. کنگره آمریکا نیز در اوایل ماه جاری میلادی قانون موسوم به اچ.آر.6 یا ‹‹قانون حمایت از بیماران و جوامع›› را تصویب کرد. این قانون بزرگترین تلاش در حوزه قانونگذاری برای مواجهه با بحران استفاده از مواد مخدر در آمریکا محسوب می شود.

صدا و سیما

انتهای پیام/

کد خبر: 975019

وب گردی

وب گردی