۴۴۱ هزار و ۳۶۵ زائر به کشور برگشتند/آمادگی پلیس برای بازگشت زائران اربعین

فرمانده قرارگاه اربعین ناجا از آمادگی کامل پلیس برای بازگشت زائران خبر داد و گفت: زیرساخت ها آماده و برنامه ریزی های لازم نیز صورت گرفته است.

به گزارش ایسکانیوز از پایگاه اطلاع رسانی قرارگاه مرکزی اربعین ناجا، سردار محسن فتحی زاده با بیان اینکه پذیرایی از زائران در هنگام ورود به خاک کشور است تا شأن و کرامت آن ها پاس داشته شود،گفت: عمده ترددها از پایانه برکت در شهر مهران صورت می گیرد؛ پلیس استان ایلام باید این پایانه رو به خوبی مدیریت و بر ورود و خروج اتوبوس ها در آن نظارت کند.

فرمانده قرارگاه اربعین ناجا از استقرار مراکز درمانی و آمبولانس در مرزها خبر داد و گفت: با همکاری نیروهای مرزبانی این گروه های امدادی مستقر خواهند شد تا در صورت نیاز به زائران امداد رسانی شود.

سردار فتحی زاده تصریح کرد: در این پایانه ۲ سوله بزرگ و چند موکب وجود دارد که حتما باید تجهیز و امکانات آن در اختیار زائران قرار گیرد.

وی افزود: ساماندهی دست فروشان و ممانعت از پهن کردن بساط توسط آنها قبل از پل زائر به خاطر تردد آسان خودروها از دیگر اقداماتی است که باید صورت گیرد.

سردار فتحی زاده از باقی ماندن حدود ۲۰۰ هزار نفر برای خروج از مرز مهران و سفر به کربلا خبر داد و گفت: پیش بینی می شود، این افراد ظرف ۴۸ ساعت آینده از طریق مرز مهران در مراسم اربعین شرکت کنند.

فرمانده قرارگاه اربعین ناجا در خاتمه گفت: طبق آمار تا صبح امروز "شنبه- ۵ آبان" یک میلیون و ۶۳۳ هزار و ۹۴۷ زائر از مرزهای مهران، شلمچه وچذابه به عراق سفر و ۴۴۱ هزار و ۳۶۵ نفر نیز به کشور بازگشته اند.


انتهای پیام/

کد خبر: 975039

وب گردی

وب گردی