مجرمان بدون نگاه به دوربین نیز بازداشت می شوند

با ارتقاء تکنولوژی هوش مصنوعی و ایجاد الگوریتمی جدید توسط دانشمندان هندی، می توان مجرمان را بدون آنکه به دوربین های امنیتی نگاه کنند، شناسایی و بازداشت کرد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، دوربین های امنیتی با ارتقاء تکنولوژی هوش مصنوعی توسط دانشمندان هندی می توانند مجرمان و افراد تحت تعقیب را حتی در صورت نگاه نکردن آنها به دوربین شناسایی کنند.

این تکنولوژی از امکانات بالایی در رصد و تحلیل جسم متحرک به ویژه مشخصات مربوط به اندازه، جنس، حرکات و لباس اجسام برخوردار است و این مهم با تکیه بر الگوریتم های هوش مصنوعی محقق شده است.

این اختراع جدید موفقیتی بزرگ محسوب می شود زیرا تاکنون جستجوی افراد تحت تعقیب، به شکل خودکار انجام نمی شده است و برای این منظور باید با استفاده از تجهیزات ویژه به ویدئوهای ثبت شده توسط دوربین ها رجوع شده و به صورت دستی به جستجوی مشخصات فرد مورد نظر می پرداختند.

در جریان آزمایش عملی الگوریتم جدید، تحلیلگران بر موفقیت این اختراع در تشخیص 28 نفر از 41 نفر در شرایط بسیار پیچیده تاکید کردند و افزودند دقت این تکنولوژی با اجرای آزمایشات بیشتر افزایش یافته و به طور رسمی بکارگیری خواهد شد.

راه اندازی الگوریتم جدید یک سلاح تکنولوژیک موثر برای بازداشت افراد تحت تعقیب و همچنین مقابله با جرم ها و سرقت ها به شمار خواهد رفت.

همزمان، الگوریتم جدید مجادلاتی را درباره حریم خصوصی در پی داشته است که البته در مورد بیشتر تکنولوژی های هوش مصنوعی معاصر مطرح است، به ویژه در زمانی که از آن برای مراقبت از مردم عادی و اغراض شخصی و سیاسی استفاده شود.

کد خبر: 975047

وب گردی

وب گردی