بیانیه پایانی نشست چهار جانبه سوریه در استانبول

سران ترکیه، روسیه، آلمان و فرانسه در بیانیه نشست چهار جانبه در استانبول با تاکید بر تداوم مبارزه با تروریسم، بر اهمیت آتش بس پایدار از طریق پایبندی همه طرف ها به آن در سوریه تاکید کردند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، در بیانیه نشست استانبول سران ترکیه، روسیه، آلمان و فرانسه ضمن تاکید بر مخالفت خود با استفاده از سلاح‌های شیمیایی از طرف‌های حاضر در سوریه خواستند که مفاد توافق‌نامه مربوط را رعایت کنند.

سران کشورها در بیانیه نشست چهار جانبه در استانبول با تاکید بر تداوم مبارزه با تروریسم، بر اهمیت آتش بس پایدار از طریق پایبندی همه طرف ها به آن تاکید کردند.

براساس این بیانیه، سران کشورهای شرکت کننده متعهد به همکاری برای ایجاد یک راه حل سیاسی به منظور تامین شروط لازم جهت برقراری صلح و ثبات در سوریه شدند.

سران شرکت کننده در نشست استانبول در بیانیه پایانی ضمن اشاره به تامین شروط لازم در سراسر سوریه به منظور بازگشت داوطلبانه پناهجویان و آوارگان در امنیت به محل زندگی خود در سوریه بر محافظت از افرادی که به کشور بازگشته‌اند در قبال درگیری مسلحانه، اعمال فشار سیاسی و دستگیری‌های خودسرانه و تامین زیرساخت‌های انسانی از جمله آب، برق و خدمات اجتماعی و بهداشتی تاکید کردند.

در بیانیه نشست چهارجانبه استانبول تشکیل کمیته قانون اساسی در ژنو و تسریع در آن با در نظر گرفتن شرایط برای اصلاح قانون اساسی تحت نظارت سازمان ملل مبتنی بر بالاترین استانداردهای شفافیت برای زمینه سازی برگزاری انتخابات آزاد و عادلانه در سوریه درخواست شده است.

انتهای پیام /

کد خبر: 975050

وب گردی

وب گردی