ساخت پهپادی با قابلیت حمل بارهای سنگین

پژوهشگران سوئیسی و آمریکایی با همکاری یکدیگر موفق به توسعه مجموعه ای از پهپادهای کوچک شدند که قادر به حمل اشیایی 40 برابر سنگین تر از وزن خود هستند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، پژوهشگران دانشگاه EPFL سوئیس و استنفورد آمریکا قابلیت مجموعه ای از پهپادهای کوچک را توسعه داده به طوری که می توانند اشیایی 40 برابر سنگین تر از وزن خود را حمل کنند. این هواپیماهای بدون سرنشین که « FlyCroTugs» نامیده می شوند مجهز به بالابرنده و مواد چسبنده ای هستند که به آنها اجازه می دهد تا بدون هیچ مشکلی اشیاء را حمل کنند.

بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی پایگاه اینترنتی آمریکایی « Engadget» امکان تغییر در تمام اجزای این پهپادها به آسانی امکان پذیر است جز قطعاتی که پهپاد را به سمت بالا حرکت می دهد که از اجزای محدود غیر قابل تغییر این پهپادها است؛ چنانچه این امکان نیز وجود دارد که برخی تجهیزات اضافی مانند چرخ را در صورت نیاز به آنها افزود.

این پهپادها هنگامی که برای حمل اشیاء پرواز می کنند، می توانند با استفاده از گیره هایی شی مورد نظر را بلند کنند و در صورتی که این روش امکان پذیر نبود، می توان از قلاب های فلزی برای این منظور استفاده کرد تا این پهپادها اشیاء مورد نظر را به هر نقطه ای حمل کنند.

کد خبر: 975056

وب گردی

وب گردی