حسن بیگی: مطالبات دانشجویی برمبنای سلسله ای از نیازهای حقوقی و قانونی است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: هر حرکتی که در راستای آزادی بیان و حق دفاع صورت گیرد، بر مبنای سلسه ای از نیازهای حقوقی و نیازهای قانونی است.

ابوالفضل حسن بیگی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با اشاره به اعتراضات صنفی اخیر دانشجویان اظهار داشت: یکی از آرمان های بزرگ انقلاب اسلامی، آزادی بیان و حق دفاع از حقوق شهروندی و حقوق مدنی است؛ هر حرکتی که در این راستا انجام می گیرد، بر مبنای سلسه ای از نیازهای حقوقی و نیازهای قانونی است.

وی افزود: طبیعی است که در دانشگاهی که مدح آزادی، فرهنگ و فرهیختگی است، باید نسبت به این مسائل دانشجوها و استادان حساس‌تر باشند و عملکرد بازتری داشته باشند. این موضوعات پیش آمده، سلسه خواسته های منطقی و روزمره دانشجویان است.

حسن بیگی ادامه داد: اگر کمبود هایی در بحث غذا و مباحث دیگری که مورد نیاز دانشجویان است وجود دارد، لازم است که دانشجویان با طرح شکایت و نوشتن نامه به دفتر رئیس دانشگاه مراجعه کنند و یا اعتراض های مسالمت آمیز انجام دهند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: دانشجویان باید از طریق صحبت با روسا و هیات امنای دانشگاه های خود، مسائل را حل و فصل کنند و مسئولان نیز وظیفه دارند به این مشکلات رسیدگی کنند؛ این مطالبه گری جای هیچ گونه نگرانی ندارد بلکه یکی از راه های اصلاح امور است.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان اذعان داشت: مقام معظم رهبری نیز در دیدارشان با دانشجویان به این نکته اشاره داشته اند که امروز پس از گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی، باید تمامی کارها را براساس قانون و نظم و انضباط انجام دهیم و مطالبات‌مان منطقی، قانونی و اصلاح طلبانه باشد.

حسن بیگی خاطرنشان کرد: متاسفانه استکبار جهانی و عوامل آن ها در داخل کشور، به دنبال آن هستند تا سوار بر موج مطالبه گری مردم و دانشجویان بشوند؛ اما آن ها کورخوانده اند زیرا 40 سال است که این نوع مسائل دانشجویی و صنفی در کشور وجود داشته و با مطالبه گری و مذاکره حل خواهد شد و هیچ گاه تبدیل به یک مسئله امنیتی نمی شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به احتمال عمدی بودن مشکلات به وجود آمده برای دانشجویان گفت: مسئولان امنیتی کشور بر همه امور مسلط هستند و مردم و دانشجویان با سیستم امنیتی کشور همکاری های لازم را دارند، اگر هم جریانی بخواهد اقدامات خاصی را در این راستا انجام دهد، خود جامعه دانشگاهی با آن جریان برخورد خواهد کرد و قطعا قادر نخواهند بود که مطالبات دانشجویی را به یک حرکت امنیتی و عمومی تبدیل کنند.

حسن بیگی در پایان تاکید کرد: مطالبات دانشجویان کاملا منطقی و به حق است و مسئولان وظیفه دارند که در رسیدگی به این مطالبات پاسخگو باشند؛ نمایندگان مجلس نیز نباید از هیچ تلاشی دریغ کنند و باید کمک کنند تا دانشجویان با آرامش خاطر به تحصیل خود ادامه دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 975084

وب گردی

وب گردی