ارتعاشات مکانیکی منتشر شد

کتاب «ارتعاشات مکانیکی » به قلم محمد فرجی مهیاری و دیگران توسط انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره) منتشر شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، ارتعاشات یکی از بخش های مهندسی مکانیک است. در هر سیستمی که از جرم و اجزای انعطاف پذیر تشکیل شده باشد پدیده ارتعاشات رخ می دهد. ارتعاشات در سیستم ها می تواند سبب ایجاد لرزش در سیستم و ناراحتی کاربران شود. در حالت تشدید، دامنه ارتعاشات سیستم، بزرگ شده و می تواند منجر به ایجاد پدیده خستگی و شکست شود. به همین دلیل، مطالعه ارتعاشات در طراحی و تحلیل سیستم ها، از اهمیت بسزایی برخوردار است.

در این کتاب سعی شده است تا تمامی مفاهیم ارتعاشاتی که برای آشنایی یک مهندس مکانیک مورد نیاز است ارائه شود و همچنین سعی شده است تا مفاهیم پایه و تعاریف بنیادین ارتعاشات، به بهترین شکل ممکن و به طور کامل و دقیق توضیح داده شود. این موضوع سبب شده تا خوانندگان دید بهتری نسبت به مبانی ارتعاشات به دست آورند. همچنین مطالب مرتبط به هم در متن کتاب، از طریق ارجاع به یکدیگر متصل شده اند و این امر موجب شده تا سلسله مراتب مطالب برای دانشجویان بهتر درک شود.

کتاب «ارتعاشات مکانیکی » شامل 6 فصل است. فصل اول به مباحثی درباره ارتعاشات، دسته بندی های آن و مبانی ریاضی اختصاص دارد. در فصل دوم به تحلیل ارتعاشات آزاد در سیستم های یم درجه آزادی پرداخته می شود. فصل سوم درباره ارتعاشات دائمی یک سیستم یک درجه آزادی است که تحت اثر نیروی تحریک هارمونیک قرار دارد. فصل چهارم به ارتعاشات گذرا در یک سیستم یک درجه آزادی که تحت اثر تحریک خارجی مطالبی ارائه می شود. فصل پنجم به ارتعاشات سیستم های چند درجه آزادی اختصاص دارد و دست آخر در فصل ششم کتاب درباره روش لاگرانژ و کاربرد آن در به دست آوردن معادلات حاکم بر ارتعاشات توضیحاتی ارائه می شود.

این کتاب به قلم محمد فرجی مهیاری عضو هیات علمی واحد یادگار امام خمینی (ره)، زهرا فرجی مهیاری، خدیجه فرجی مهیاری و محمد سامانی، عضو هیات علمی واحد یادگار امام خمینی (ره)، در 519 صفحه، شمارگان دو هزار نسخه وقیمت 41 هزار تومان راهی بازار نشر شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 975094

وب گردی

وب گردی