دانشگاه ها چگونه  می توانند برندسازی کنند؟

با حجم وسیع اطلاعاتی که امروزه در جوامع بشری وجود دارد و در اختیار افراد است، انتخاب بهترین مکان ممکن برای تحصیل امری شاق به نظر می رسد. در همین راستا رقابت دانشگاه ها برای جذب دانشجوی جدید نیز به شدت بالا گرفته تا حدی که می توان گفت چنین رقابت تنگاتنگی تاکنون سابقه نداشته است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، همان طور که تعداد افرادی که به دانشگاه ها می پیوندند رو به افزایش است، یافتن دانشگاهی مناسب به منظور آماده سازی دانشجویان برای ورود به بازار کار بسیار پر اهمیت است.

اطمینان از اعتبار دانشگاه در جذب دانشجویان حیاتی است. در حال حاضر برندسازی بخش مهمی از استراتژی بازاریابی در هر دانشگاهی، خصوصا دانشگاه هایی که به اندازه کافی معروف نیستند، به شمار می رود. ایجاد هویتی جامع بهترین راه جذب دانشجویان است که علاوه بر کمک، به تقویت پیام های تبلیغاتی، دانشگاه را از دیگر مراکز مجزا می کند.

معمولا برند (نام تجاری) دانشگاه با شعار آن شباهت دارد. برای اطمینان از اعتبار دانشگاه، باید بر عاملی که این دانشگاه را از دیگران متمایز می کند، تمرکز کرد.

یکی از عوامل موثر در این امر، برجسته سازی نقاط قوت آن دانشگاه، مانند اعطای مدرکی خاص، برگزاری دوره مطالعاتی ویژه، تمرکز بر تجارب کاری و کمک به آماده سازی دانشجویان برای شغلی خاص، است. این موضوع به این دلیل اهمیت دارد که دانشجویان با به اشتراک گذاشتن تجارب خود نقش بسزایی در معرفی دانشگاه و اعتبار بخشی به آن ایفا می کنند.

دانشگاه های قدیمی از تاریخچه خود برای معرفی هویتشان استفاده می کنند، در حالی که این امر برای دانشگاه های تازه تاسیس صدق نمی کند، اما در عوض بیان رویدادهای جالب و قابل توجه موجب برجستگی آن می شود.

مکان دانشگاه، یکی دیگر از عوامل مهم در جذب دانشجویان است. محوطه خاصی که دانشگاه در آن واقع است، همچنین امکانات آموزشی و علمی که به دانشجویان ارائه می شود، همه در جذب دانشجویان موثر است. دانشجویان علاوه بر تحصیل، به دنبال کسب تجربه های جدید نیز هستند بنابراین، آب و هوا، مناظر و امکانات محلی نیز می توانند بر تصمیمات آن ها تاثیرگذار باشند.

آگاهی از طرز تفکر دانشجویان و پاسخ به آن ها در هویت بخشی به نام تجاری دانشگاه بسیار تاثیرگذار است. همچنین با در نظر گرفتن ارائه خدمات آموزشی به دانشجویان با شرایط خاص، می توان هویتی ایجاد کرد که به هویت دانشجویان نزدیک باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 975100

وب گردی

وب گردی