دانشگاه آزاد اسلامی، ارگانی جهت فروش محصولات شرکت های دانش بنیان ایجاد کند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز گفت: اگر ارگانی برای بازاریابی و فروش محصولات تجاری شرکت‌‌های دانش بنیان دانشگاه آزاد ایجاد شود، بسیاری از دستاوردهای این دانشگاه در سطح گسترده داخلی و خارجی عرضه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دانشگاه آزاد اسلامی بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان است که با گستردگی در سراسر کشور عدالت آموزشی را در دورترین نقاط ایران به وجود آورده است. در حال حاضر یکی از مهم‌ترین اهداف دانشگاه آزاد قرار گرفتن در جایگاه نخست انتخاب داوطلبان ورود به دانشگاه تا سال 1404 است.

بر همین مبنا،‌ دانشگاه آزاد اسلامی باید نقاط ضعف خود را برطرف کرده و خواسته‌های رؤسای واحدها و دانشجویان را به خوبی بررسی کند. همچنین راهکارهای صحیح در جهت رفع مشکلات پیش رو تعیین شود. در همین راستا گفت‌‌‌‌و‌گویی با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز انجام دادیم که مشروح گفت‌و‌گو به شرح زیر است:

دکتر محمد حسن برهانی‌فر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز در گفت‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره دستاوردهای این واحد دانشگاهی و مشکلات و چالش‌های پیش رو گفت: از دی ماه سال گذشته یک تیم اقتصادی با اهداف معین در واحد کرج به وجود آمد که ایده‌ها مطرح و تبدیل به طرح شد و بخشی از طرح‌ها در قالب قرارداد در آمد که در این راستا هسته‌‌های فناور و شرکت‌‌های دانش بنیان فعالیت‌های خود را در سطح منسجم‌تری شروع کردند.

وی افزود: برای اجرای طرح‌های مختلف شرکت‌های فناور، مشکلات مالی بسیاری داشتیم؛ اما با همه سختی‌‌هایی که پشت سر گذاشتیم ایده‌ها و طرح‌ها را به محصول رساندیم. در حال حاضر بزرگ‌ترین مشکل پیش روی ما ایجاد بازار مناسب برای فروش و تجاری سازی محصولات دانش بنیان واحد کرج است و اگر ارگانی برای بازاریابی و فروش محصولات تجاری شرکت‌‌های دانش بنیان دانشگاه آزاد ایجاد شود، قطعا بسیاری از دستاوردهای این دانشگاه بزرگ کشور در سطح گسترده داخلی و خارجی عرضه خواهد شد که در این صورت ثمرات غیر قابل انکاری خواهد داشت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز در ادامه خاطر نشان کرد: در حال حاضر 4 شرکت دانش بنیان در دانشگاه آزاد استان البرز داریم که ساخت کیت تشخیص دی ان ای و جی پی اس از مهم‌‌ترین محصولات این شرکت‌‌های دانش بنیان است.

وی تاکید کرد: بخشی از طرح‌هایی که در شرکت‌های دانش بنیان استان البرز اجرایی می‌شود با اعلام حضور داوطلبانه افراد صاحب طرح و ایده انجام می‌شود که تنها خواستار حمایت معنوی دانشگاه بوده و بخش دیگری را با قرض از واحد هشتگرد سعی کردیم تامین کنیم تا بتوانیم طرح‌ها را تولید و به بازار عرضه کنیم.

برهانی‌فر یادآور شد: خوشبختانه تا به امروز مسئله‌ای که موجب ضرر و زیان در شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه آزاد استان البرز شود نداشتیم و مهم‌ترین مسئله ما در ارتباط با مسائل حقوقی قراردادها، تنظیم و ارائه تضمین طرفین است که باید توجه بیشتری به انسجام متن قراردادها شود.

گفتنی است، دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج با مساحت ۴۷ هکتار در شمال شرقی گوهر دشت (رجایی شهر) کرج واقع شده‌است و در دامنه کوه پایه‌های البرز قرار دارد. هم‌اکنون حدود ۳۵ هزار دانشجو در این واحد مشغول به تحصیل هستند که به‌طور میانگین روزانه ۶۵۰۰ دانشجو در مجتمع اصلی دانشگاه حضور دارند. ۵۵۰ استاد عضو هیأت علمی و ۶۰۰ کارمند در بخش‌های مختلف دانشگاه به کار اشتغال دارند و نزدیک به ۷۵۰۰۰ دانشجو از این واحد دانشگاهی دانش آموخته شده‌اند. حضور استادان برتر کشور، ایجاد مراکز پژوهشی و آزمایشگاه‌های تخصصی، این دانشگاه را جزو واحدهای برتر دانشگاه‌های آزاد اسلامی کشور قرار داده‌ است. واحد کرج دارای رتبه جامع الف است.

انتهای پیام/

کد خبر: 975104

وب گردی

وب گردی