صدور روادید الکترونیکی «یک بار ورود» برای سفر ژاپنی‌ها به ایران

به منظور تسهیل در سفر اتباع ژاپن به ایران به منظور تجارت، گردشگردی و دیدار با اقوام، از اول آبان ماه روادید الکترونیکی یک بار ورود صادر خواهد می‌شود

به گزارش ایسکانیوز، به منظور تسهیل در سفر اتباع ژاپـن به جمهوری اسلامی ایـران از اول آبان ماه سال جاری (1397) روادید الکترونیکی «یک بار ورود» به منظور انجام امور تجاری، گردشگری و دیدار با اقوام صادر می‌شود.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در توکیو در این خصوص اعلام کرد: روادید الکترونیک تـوسط سفارت در خارج از گـذرنامـه بـر روی کاغذ سایز A4 چاپ و به متقاضی تحویل می‌شود و دارنده روادید در طول سفر در نگهداری از آن باید نهایت مراقبت را بـه عمل آورده و در هنگام ورود و خــروج از ایـران ایـن بـرگـه را همراه با گـذرنامـه بـه مامـوران پلیس مهاجرت و گذرنامه مستقر در مبادی ورودی و خروجی تسلیم کند.

براساس اعلام سفارت ایران، صدور روادید چند بار ورود و سایر انـواع روادید همچون سابق بـر روی برچسب چاپ و به گذرنامه متقاضی الصاق می‌شود.

به گزارش فارس، در حال حاضر سفارت ژاپن در تهران برای اتباع ایرانی که قصد سفر به این کشور را دارند چند نوع روادید صادر می‌کند: روادید کوتاه مدت برای شرکت در کنفرانس، روادید کوتاه مدت تجاری، روادید کوتاه‌مدت دیدار با اقوام، روادید کوتاه‌مدت برای دیدار با دوستان، روادید توریستی و روادید کوتاه‌مدت برای شرکت در مسابقات ورزشی.

هزینه روادید یک بار ورود برای اتباع ایرانی به منظور سفر به ژاپن از تاریخ اول آوریل 2018، مبلغ 880,000 ریال است و علت عدم صدور روادید توضیح داده نمی‌شود و طرح درخواست مجدد با هدف مشابه هم تا 6 ماه امکانپذیر نیست.

لازم به ذکر است اگر یک تبعه ایرانی قصد اقامت بلندمدت در ژاپن (بیش از سه ماه ) را داشته باشد، با توجه به دلیل اقامت، از ابتدا باید کارت صلاحیت صادره از اداره مهاجرت ژاپن را دریافت و با ارائه آن به سفارت، درخواست روادید بلندمدت کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 975137

وب گردی

وب گردی