به زودی کارگران روباتیک، روبات می سازند

یک شرکت سوئیسی کارخانه ای برای ساخت روبات در کشور چین احداث می کند که در آن بر توان کارگران روباتیک اتکا شده و از نقش عامل انسانی کاسته می شود.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، گروه مهندسی «E.B.B» کشور سوئیس برای ساخت کارخانه ای در شهر شانگهای چین با هزینه 150 میلیون دلار فعالیت می کند که در آن بدون دخالت انسان و با استفاده از روبات ها، اقدام به مونتاژ روبات های پیشرفته می شود.

این کارخانه جدید در نزدیکی مجتمع تکنولوژی تجهیزات روبات های انسانی وابسته به این گروه مهندسی سوئیسی در چین ساخته می شود و قرار است در ابتدای سال 2020 فعالیت خود را آغاز کرده و محصولات آن برای کشور چین و دیگری کشورهای آسیایی تولید شود.

چین به طور جدی توسعه نیروی کار روباتیک خود را به دنبال افزایش دستمزد نیروی کار انسانی در دستور کار قرار داده است.

شرکت «E.B.B» اعلام کرد کارخانه جدید در 75 هزار متر مربع ساخته می شود و در آن از برنامه هایی استفاده خواهد شد که به انسان و روبات های انسانی اجازه می دهد به همراه یکدیگر کار کنند.

این شرکت افزود: روبات «یومی» ساخته شده توسط این شرکت به نحوی طراحی شده است که می تواند در کنار انسان کار کند و قادر است ماموریت مونتاژ قطعات روبات های این شرکت را انجام دهد.

این شرکت در مورد تعداد کارگران جدید این کارخانه اطلاعاتی ارائه نکرده اما تاکید نمود در این کارخانه اتکا به روبات ها افزایش می یابد و از تعداد کنونی 2000 رباتی که این شرکت در چین از آنها استفاده می کند فراتر خواهد رفت.

کد خبر: 975152

وب گردی

وب گردی