بحران تأمین نیازهای غذایی جهان در آینده

گروهی از پژوهشگران دانشگاهی در کانادا با انجام برخی تحقیقات تأکید کردند که نظام کنونی کشاورزی در جهان آینده نمی تواند تأمین کننده نیازهای غذایی همه مردم جهان باشد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، پژوهشگران دانشگاه «گوئلف» کانادا اعلام کردند تولیدات کشاورزی کره زمین هرگز قادر به تامین غذای سالم مورد نیاز همه ساکنان جهان نیست و الگوی مصرف در نظام غذایی دنیا بیانگر آن است که این روند برای همه مردم جهان ادامه نخواهد یافت.

پروفسور ایوان فریزر مدیر مرکز غذایی «اریل» در دانشگاه گوئلف کانادا و از افراد مشارکت کننده در این پژوهش گفت: ما نمی توانیم به سادگی نظام غذایی سالم را در نظام کشاورزی کنونی جهان دنبال کنیم.

وی افزود: نتایج این تحقیقات بیانگر آن است که در نظام کشاورزی کنونی جهان بیشترین سهم برای غلات، چربی ها و شکر است. در حالی که تولید میوه ها، سبزیجات و پروتئین، احتیاجات کنونی مردم جهان را تامین نمی کند.

این گروه از پژوهشگران در پژوهش های خود از راهنمای تغذیه دانشگاه هاروارد که توصیه می کند 25 درصد از غذای انسان را باید میوه ها و سبزیجات و 25 درصد از آن را باید پروتئین، چربی ها و لبنیات تشکیل دهند و همچنین از نتایج تحقیقات دانشمندان در خصوص میزان اراضی زیر کِشت کنونی و مقدار زمین های مورد نیاز در آینده برای تحقق همه توصیه های غذایی استفاده کرده اند.

با توجه به این که تولید کربوهیدرات ها به نسبت آسان تر بوده و می تواند تعداد بیشتری از مردم را تغذیه کند، کشورهای در حال توسعه بر کِشت غلات تمرکز کرده اند و کشورهای پیشرفته نیز از دهه ها پیش از تولید غلات و ذرت برای خودکفایی و به دست گرفتن کنترل تولید جهان حمایت نموده و هزینه های بیشتری را برای پژوهش و نوآوری در این زمینه نسبت به عرضه میوه و سبزیجات صرف کرده اند.

کد خبر: 975156

وب گردی

وب گردی