گروه ایسکارسا از آثار تاریخی خوزستان بازدید کردند+عکس

‌‌‌‌‌‌‌‌‌تعدادی از اعضاء ایسکارسا (کمیته علمی بین المللی تحلیل و مرمت سازه‌های میراث معماری) به منظور بررسی و اعلام نظر درخصوص وضعیت بناهای شاخص تاریخی خوزستان، به استان سفر کردند.

به گزارش ایسکانیوز، سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی خوزستان با اشاره به سفر این گروه به خوزستان افزود: اعضاء ایسکارسا مرکب از مهندسان مشهور بین المللی، دانشمندان، معماران، متخصصان و مدرسان این حوزه هستند که هدف آنها پیشرفت سازه‌ای و تکنولوژی حفاظت، حمایت، باززنده‌سازی و استحکام‌بخشی سازه‌ای تاریخی و میراث معماری است.

سید حکمت‌اله موسوی با بیان اینکه این بازدیدها در ادامه‌ برگزاری اولین دوره آموزش بین‌المللی ایسکارسا (تهران، ۲۸ تا ۳۰ مهرماه سال جاری)، صورت پذیرفت، ادامه داد: افرادی که به خوزستان سفر کرده بودند، گروهی از متخصصان متشکل از کشورهای ایران، لهستان، یونان، ژاپن، ایتالیا، مکزیک و ترکیه بودند که در طول سه روز حضور در استان از پل قدیم دزفول، بقعه امامزاده رودبند، معبد چغازنبیل، حرم دانیال نبی، قلعه تاریخی شوش، سازه های آبی شوشتر و دانشکده ادبیات (ساختمان سه گوش) اهواز، بازدید و مسایل سازه ای آن‌ها را بررسی کردند.

او به راهکارهای ارائه شده توسط این گروه اشاره کرد و گفت: از جمله این موارد، پیشنهاداتی بود که درخصوص روش‌ها و نحوه مستندنگاری، مطالعه، آزمایش، چگونگی شناخت آثار از نظر سازه، معماری و قدمت، مطرح گردید. همچنین روش‌های مختلف مانیتورینگ و پایش هر اثر ارایه شد.

موسوی تصریح کرد: در ادامه این بازدیدها، الزامات مطالعاتی پروژه‌ها توسط این گروه، اعلام و مقرر شد برای هر پروژه ساختار خاصی تدوین شود. همچنین پس از انجام مطالعات اولیه در صورت لزوم از ظرفیت کارشناسان ایسکارسا و یا مشاوران بین المللی و نیز با توجه به رویکرد بین بخشی پروژه‌های مرمتی، از تخصص‌های مختلف در این پروژه‌ها بهره‌گیری خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 975167

وب گردی

وب گردی