دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه فناوری نانو کارنامه بسیار موفقی دارد

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو گفت: بر اساس گزارشی که از سوی دانشگاه جورجیای آمریکا منتشر شد، دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه نانو در بین 20 دانشگاه برتر جهان است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی دکتر سعید سرکار دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری‌ نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به فعالیت‌های این دانشگاه در حوزه نانو، اظهار داشت: خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی در دوره جدید نگاه صرفا آموزشی به حوزه فعالیت خود در دانشگاه و مدارس ندارد و ظرفیت‌های عظیم خود در حوزه پژوهش، توسعه فناوری و تجاری‌سازی آن را مورد توجه قرار داده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی دارای ظرفیت عظیم سرمایه‌گذاری در حوزه‌های علم و فناوری است، گفت: نانو یکی از حوزه‌های پیشرفته ای است که دانشگاه آزاد اسلامی کارنامه بسیار خوبی در آن دارد و براساس گزارشی که از سوی دانشگاه جورجیای آمریکا منتشر شد، این دانشگاه در بین 20 دانشگاه برتر جهان است.

دبیر ستاد ویژه توسعه فناوری‌ نانو به زنجیره فعالیتی دانشگاه آزاد اسلامی از دوره مدرسه تا فوق تخصصی اشاره کرد و افزود: دانشگاه آزاد اسلامی دارای ظرفیت بی‌بدیلی است که شامل زنجیره دانش‌آموزی تا دانشگاه، واحدهای فناور، مراکز رشد و تحقیقاتی، پارک علم و فناوری و تجاری‌سازی فناوری می‌شود که همه این زنجیره با تفکر خصوصی اداره می‌شود که ظرفیت بسیار عظیمی برای به حرکت در آوردن موتور اقتصاد مقاومتی در کشور است.

دکتر سرکار با اشاره نگاه حمایتی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی به زنجیره فعالیتی و ظرفیت‌های موجود دانشگاه آزاد اسلامی، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در حاشیه بازدید دکتر طهرانچی از نمایشگاه فناوری نانو مذاکراتی با ایشان داشتیم و مقرر شد در آینده نشست‌های مشترکی با دانشگاه آزاد برگزار کنیم تا ظرفیت‌های علمی، پژوهشی و فناوری که خاستگاه آن دانشگاه آزاد اسلامی است به طریق اولی سرمایه‌گذاری و تجاری‌سازی شود.

وی گفت: دکتر طهرانچی این موضوع را هم مطرح کرد که دانشگاه آزاد اسلامی در تجاری‌سازی و صادرات محصولات دانش‌بنیان هم پلت‌فرم‌های بین‌المللی دارد که این ظرفیت هم در توسعه فناوری نانو به کار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 975174

وب گردی

وب گردی