اکران فیلم های سینمایی در 100 سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی از باز شدن درهای سالن‌های آمفی تئاتر و سینماهای دانشگاه آزاد به روی مردم برای اکران فیلم‌های سینمایی روز خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه یکی از ابزارهای فرهنگی بسیار موثر به ویژه بین نسل جوان ابزار هنری و فیلم است، گفت: فیلم‌ها می‌توانند پیام‌ها را خوب،‌ جذاب، سریع و موثر منتقل کنند و جمهوری اسلامی ایران در حوزه سینما و تولید فیلم پیشرفت‌های بسیار خوبی داشته است و ما فیلم‌های بین المللی فوق‌العاده‌ای داریم.

وی با بیان اینکه بسیاری از مناطق کشور خصوصا شهرک‌ها و بخش‌های کوچک از امکان وجود سینما بی بهره هستند، گفت: در حالی که تعدادی از شهرهای ما سالن‌های سینما ندارند، واحدهای دانشگاهی دانشگاه آزاد از امکانات بسیار خوبی بهره‌مند هستند. این در حالی است که حتی با وجود سالن‌های سینما در تعدادی از شهرهای بزرگ تعداد آنها محدود است و پاسخگوی نیاز مردم آن شهرها و مناطق نیست.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد با اشاره به وجود حدود 400 واحد دانشگاهی در مناطق مختلف کشور، گفت: اکثر واحدهای دانشگاه آزاد سالن‌های آمفی تئاتر و سینماهای خوبی دارند که می‌تواند به راحتی در اختیار دانشجویان و مردم قرار بگیرد، بر همین اساس شورایی با حضور تعدادی از کارگردانان مطرح کشور و جمعی از دانشجویان تشکیل شده و فیلم‌های ارزشی روز انتخاب و در واحدهای دانشگاه آزاد اکران می‌شود.

وی با بیان اینکه با این طرح تا پایان سال درهای حدود 100 سالن سینمای دانشگاه آزاد به روی مردم باز می‌شود، خاطرنشان کرد: در مرحله اول اجرای این طرح که مهرماه امسال بود، فیلم « تنگه ابوقریب» در 10 سالن سینمای دانشگاه آزاد اکران شد.

کلانتری در پاسخ به این سؤال که آیا مردم باید هزینه‌ای برای استفاده از سینماهای واحدهای دانشگاه آزاد پرداخت کنند، گفت: هزینه استفاده از این سینماها برای مردم مناطق مختلف نصف قیمت مصوب وزارت ارشاد برای سینماهای کشور است، مثلا اگر قیمت سالن‌های سینما برای اکران هر فیلم در استان فارس 8 هزار تومان است، قیمت استفاده از سینما در واحدهای دانشگاه آزاد حداکثر 4 هزار تومان است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 975206

وب گردی

وب گردی