صبحانه کاری ‌صنعت و گمرک/ خط ویژه ترخیص گمرکی برای تولید

وزیر صنعت ، معدن و تجارت در هم‌اندیشی و صبحانه کاری با رئیس کل گمرک کشور به بررسی وضعیت واردات و صادرات و رسوب کالا در گمرک کشور پرداخت .

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، رضا رحمانی در این دیدار پس از استماع گزارش معاونین وزیر صمت و رئیس کل گمرک ضمن تأکید بر درک شرایط روز کشور گفت: بعضی از ساز و کارها که در گذشته و برای شرایط عادی کشور ایجاد شده‌بود باید در شرایط فعلی روزآمد و کارآمد شود و شرایط تحریم و جنگ اقتصادی را با قوانین و آیین نامه‌ های به روز شده اداره کرد.

وزیر صنعت،معدن وتجارت افزود: بیشتر مشکلات با تغییر ذهن و دیدگاه نسبت به شرایط فعلی کشور قابل حل خواهد‌بود و باید با همفکری گمرک با استفاده از ظرفیت شورای هماهنگی اقتصادی سران سه قوه مصوبات لازم برای تسهیل ترخیص و ایجاد خط ویژه برای ترخیص مواد اولیه را دریافت کنیم.

رحمانی با اشاره به لزوم تسهیل ترخیص سریع تر مواد اولیه تولید گفت: معاونین وزیر صنعت آماده هستند در اسرع وقت تمامی بخشنامه های صادره را در کمترین زمان مورد بررسی و تجدید نظر قرار دهند تا شرایط صادرات و واردات برای کمک به تولید و حفظ اشتغال تسهیل و کارآمدتر شود.

همچنین وزیر صنعت با تأیید بر ضرورت توجه به مشکلات تولید و حفظ اشتغال کشور گفت: براساس توافقی که به زودی با گمرک انجام خواهیم داد یک خط ویژه برای تسهیل ورود مواد اولیه و کالاهای واسطه‌ای برای خط تولید ایجاد خواهد شد که تمامی کالاهایی که در کف گمرک معطل است ظرف مدت کوتاهی ترخیص شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 975214

وب گردی

وب گردی