متحدان ترامپ نگران سبک بودن تحریم های ایران هستند

یک رسانه غربی از بروز تنش میان «دونالد ترامپ» و متحدان او در خصوص تحریم های ایران خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از آسوشیتدپرس، بین دولت دونالد ترامپ و برخی از مهمترین هواداران رئیس‌جمهوری آمریکا در کنگره آن کشور که معتقد به اعمال تحریم های سخت تری علیه تهران هستند، کشمکش هایی شکل گرفته‌ است.

ترامپ قرار است دور دوم و شدیدتر تحریم ها علیه ایران که شامل تحریم‌های نفتی می‌شود را از تاریخ ۱۳ آبان اجرایی کند.

رئیس‌جمهوری آمریکا خود روز سوم آبان گفته بود، علاوه بر بازگشت تمامی تحریم ها علیه تهران در ۱۳ آبان، تحریم‌های بیشتری برای مقابله با طیف گسترده اقدامات ایران اعمال خواهد شد.

جان بولتون، مشاور امنیت ملی ترامپ نیز گفته در صورت تغییر نکردن سیاست منطقه‌ای ایران، آمریکا تحریم ها و روش‌های دیگری پیدا خواهد کرد.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا نیز در واپسین روزهای مهر ماه در یادداشتی در نشریه «فارین افرز» نوشته بود: ایالات متحده در پیگیری کارزار فشار حداکثری برای مقابله با ایران مصمم است.

اما با این وجود آسوشیتدپرس می‌گوید شماری از قانونگذاران محافظه‌کار آمریکا و برخی دیگر از مشاوران خارج از دولت، نگران هستند که دولت ممکن است به وعده خود برای اعمال تحریم‌های حداکثری علیه تهران عمل نکند.

به گزارش آسوشیتدپرس، این دسته از هواداران ترامپ خشمگین هستند که این احتمال مطرح شده است که تحریم‌های آبان، ایران را به‌طور کامل از مولفه اصلی دسترسی به نظام مالی بین‌المللی دور نکند.

در شهریور ماه گذشته ۱۶ سناتور جمهوریخواه از وزارت خزانه‌داری آمریکا خواسته بودند تا تمام اقدامات لازم را به عمل آورد که ایران از نظام مالی «سوئیفت» اخراج شود. نظام مالی موسوم به سوئیفت تمام نقل‌ و انتقال‌های بانکی بین‌المللی را رصد می‌کند.

دولت آمریکا هنوز واکنشی به این گزارش آسوشیتدپرس نشان نداده‌ است.

کد خبر: 975255

وب گردی

وب گردی