کاهش حجم قاچاق در سطح استان تهران

بررسی عملکرد سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز طی نیمه نخست سال جاری نشان می دهد که حجم قاچاق کالا کاهش یافته است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، در راستای بازرسی های انجام شده از مراکز خرد و کلان در سطح عرضه، توسط تیم بازرسان مبارزه با قاچاق کالا سازمان صنعت معدن و تجارت استان تهران در نیمه نخست سال جاری بیش از 26 هزار بازرسی در استان تهران در قالب تیم های گشتی صورت گرفته است.

در پی این امر تعداد 747 پرونده تخلف به ارزش 108 میلیارد و 421 میلیون و 795 هزار و 180 ریال تشکیل شده و برای رسیدگی به مراجع قضایی ارسال شده است.

گزارش عملکرد بازرسی های انجام شده از مراکز خرد و کلان در سطح عرضه در استان تهران نشان می دهد که در 6ماهه نخست سال 97 برابر با 26 هزار و 91 بازرسی صورت گرفته در حالی که میزان بازرسی های در مدت مشابه سال 96 برابر با 13 هزار و 855 مورد گزارش شده است. این امر نشان از آن دارد که تعداد بازرسی های انجام شده از سوی بازرسان سازمان صنعت معدن و تجارت استان تهران در قالب تیم های گشت مشترک نسبت به سال گذشته با افزایش روبرو شده است.

اما از آن سو تعداد پرونده های تشکیل شده در نیمه نخست سال جاری 747 مورد گزارش شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته این تعداد برابر با 899 مورد بوده است. بررسی این روند نیز نشان دهنده کاهش قاچاق در سطح استان تهران است.

علاوه بر این از تعداد کل بازرسی های صورت گرفته در استان تهران، تعداد 4 هزار و 187 مورد بازرسی در شهر تهران و 21 هزار و 904 مورد نیز در شهرستان های تابعه استان تهران صورت گرفته است.

همچنین سهم شهر تهران از پرونده های تخلف تشکیل شده برابر با 316 پرونده به ارزش 11 میلیارد و 327 میلیون و 464 هزار و 600 ریال بوده در حالی که 431 پرونده تخلف مربوط به شهرستان های تابعه استان تهران است.

بیشترین کالاهای قاچاق مکشوفه در نیمه نخست سال جاری نیز به ترتیب مرتبط با گروه‌های لوازم آرایشی بهداشتی، کالای عطاری، سیگار، توتون، تنباکو و محصولات دخانی، میوه، دارو، مواد خوراکی و صنایع غذایی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 975260

وب گردی

وب گردی