افتتاج بزرگترین فرودگاه جهان در استانبول

فرودگاه جدید استانبول که سومین فرودگاه بین‌المللی این شهر به شمار می‌رود، با برگزاری مراسمی رسمی و با حضور رئیس جمهوری ترکیه به طور رسمی افتتاح شد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، این فرودگاه که ظرفیت پذیرش سالانه ۹۰ میلیون مسافر را دارد، در حال حاضر یکی از پنج فرودگاه بزرگ جهان به شمار می‌رود و با اجرای طرح‌های توسعه آن، سال‌ها عنوان بزرگ‌ترین فرودگاه جهان را از آن خود خواهد کرد.

مطابق اعلام شرکت «آی جی اِی» که پیمانکار اصلی این فرودگاه محسوب می‌شود، ظرفیت این فرودگاه طی ۱۰ سال آینده به ۲۰۰ میلیون مسافر افزایش خواهد یافت.

چهار فاز تکمیل فرودگاه جدید استانبول در سال ۲۰۲۸ تکمیل خواهد شد که در این صورت این فرودگاه دارای شش باند پرواز و دو پایانه مسافری ۷۶ کیلومتر مربعی خواهد شد.

در سال ۲۰۱۷ میلادی فرودگاه آتلانتای آمریکا توانست ظرفیت پذیرش و جابجایی حدود ۱۰۴ میلیون مسافر در سال را کسب کند. فرودگاه‌های پکن با ظرفیت پذیرش حدود ۹۶ میلیون، دوبی با توان پذیرش بیش از ۸۸ میلیون، توکیو با ظرفیت جابجایی بیش از ۸۵ میلیون مسافر و لوس‌آنجلس با امکان پذیرش افزون بر ۸۴ میلیون مسافر از جمله بزرگ‌ترین فرودگاه‌های جهان به شمار می‌روند.

انتهای پیام /

کد خبر: 975285

وب گردی

وب گردی