دانشمندان ماشین‌هایی با ذهن کنجکاو توسعه می دهند

شرکت خودروسازی هوندا با همکاری دانشگاه MIT، دانشگاه واشنگتن و دانشگاه پنسیلوانیا هوش مصنوعی کنجکاو خلق می کنند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، هوندا با همکاری دانشگاه های آمریکا پروژه ای را با عنوان «ماشین هوشمند کنجکاو» آغاز کردند که بتواند همانند انسان «یادگیری را یاد بگیرد.»

سوشی ایبا یکی از پژوهشگران پژوهشکده تحقیقاتی هوندا می‌گوید که هدف نهایی پروژه رسیدن به نوعی از ماشین‌های هوشمند است که بتوانند به یادگیری دانش علاقه‌مند شوند وبا جهان اطراف و یک دیگر ارتباط برقرار کنند.

«ما می‌خواهیم ماشین‌هایی با ذهن کنجکاو توسعه دهیم که از کنجکاوی خود برای رسیدن به اهداف مشترک جامعه مانند درک نیازهای مردم، توانبخشی قابلیت بشر و رسیدگی به مسائل پیچیده‌ جوامع انسانی استفاده کند.»

هریک از سه دانشگاه طرف کار با هوندا بخشی از این پروژه را به عهده دارند. دانشگاه واشنگتن‌ مدل ریاضی کنجکاوی را، با الهام از روشی که کودکان به کاوش محیط خود می‌پردازند، توسعه می دهد.

لابراتوار CSAIL از دانشگاه MIT مسوولیت طراحی سامانه‌ ای را برای پیش‌بینی بهتر پدیده‌ها، تشخیص این که چه چیزهایی را نمی‌تواند به ‌درستی پیش‌بینی کند و پیدا کردن اطلاعاتی که پیش‌بینی ‌اش را بهبود می‌بخشد، بر عهده خواهد داشت.

در نهایت دانشگاه پنسیلوانیا سعی خواهد کرد نحوه آموزش طبیعت را با پیاده‌سازی روشی ترکیبی مبتنی بر تجسم فعال و کارا برای دست ‌یابی و درک محیط و اتفاق‌های پیرامون، توسعه دهد.

برای مثال یکی از امکانات بالقوه‌ ماشین هوشمند کنجکاو مورد نظر هوندا این است که بتواند با نگاه کردن به نحوه‌ انجام کارها توسط انسان و بررسی روابط بین کارهای مختلف، روش‌های بهتری برای انجام کامل آن‌ها پیشنهاد دهد.

منبع: Engadget

انتهای پیام/

کد خبر: 975297

وب گردی

وب گردی