دانشجویان اجازه ندهند مشکلات باعث اختلال در نظم و امنیت کشور شود

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در زمینه اعتراضات صنفی دانشجویان گفت: مسئولان و دانشجویان نباید اجازه دهند این مشکلات باعث بی نظمی و اختلال در نظم و امنیت کشور شود تا برای فرصت طلبان در داخل و خارج از کشور هم زمینه سوء استفاده و دخالت فراهم نشود.

میرحمایت میرزاده سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه ایسکانیوز اظهار کرد: مجلس در خصوص موضوع اعتراضات دانشجویان که اخیرا در برخی دانشگاه های کشور اتفاق افتاده است جلسه و مذاکره ای نداشته است؛ اما به احتمال زیاد در هفته آینده در این رابطه با اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات جلسه مفصلی خواهیم داشت.
او ادامه داد: مسئولان هر دانشگاه، براساس ضوابط و مقرراتی که وجود دارد، باید با دانشجویان معترض برخورد منطقی داشته باشند و اجازه دهند تا دانشجویان، مشکلات و نظرات خود را آزادانه و در چهارچوب قانون بیان کنند. همچنین مسئولان مربوطه نیز باید به توضیحات این عزیزان گوش فرا دهند و در راستای حل آن تمام توانایی و تلاش خود را به کار گیرند.
میرزاده افزود: دانشجویان، آینده سازان کشور ما هستند و کمترین کاری که می توانیم برای این عزیزان انجام دهیم این است که به خواسته ها و نیازهای منطقی آن ها گوش فرا دهیم و در نهایت آن ها را برآورده کنیم و یا حداقل بتوانیم دلایل و عوامل را برای آن ها شفاف سازی و بازگو کنیم.
او تصریح کرد: مسئولان و دانشجویان نباید اجازه دهند این مشکلات باعث بی نظمی و اختلال در نظم و امنیت کشور شود تا برای فرصت طلبان در داخل و خارج از کشور هم زمینه سوء استفاده و دخالت فراهم نشود.
او در خصوص مشکلی که برای داوطلبان رشته پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد شده بود، اظهار کرد: طی مذاکراتی که اخیرا با مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی، سازمان سنجش و وزارت بهداشت داشته ایم، مشکل تمام این داوطلبان طی چند روز آینده حل خواهد شد.
میرزاده در پایان افزود: موضوع تکمیل ظرفیت دانشگاه ها نباید به طور کامل لغو شود چون شاهد هستیم که در موارد ضروری مانند همین موضوع داوطلبان رشته پزشکی می تواند بسیار کارساز باشد و برای داوطلبان ورود به دانشگاه فرصت مناسبی فراهم کند تا بتوانند رشته و دانشگاه مورد نظر خود را به درستی و با شناخت کافی انتخاب کنند و در آینده ای نه چندان دور برای کشور و مردم خود خدمات مهم و مفیدی ارائه دهند.
انتهای پیام/
کد خبر: 975343

وب گردی

وب گردی