توسعه فناوری‌های پیشرفته در حوزه‌ خلاء و برودت

یک شرکت دانش بنیان داخلی از سال 76 کار خود را آغاز کرد و در این مدت در زمینه فناوری‌های پیشرفته در حوزه های فناوری خلاء ، برودت و طراحی و ساخت تجهیزات اندازه گیری فعالیت می کند.

به گزارش گروه علم‌وفناوری ایسکانیوز، بسیاری از فناوری هایی که در این شرکت مورد استفاده قرار گرفته در ایران برای اولین بار بدست آمده و از ابتکار ها و نوآوریهای شرکت محسوب می شود و از محصولات شرکت های خارجی مشابه سازی نشده است.
سیامک عظیمی نام مدیر عامل شرکت مهندسی پژوهشی تجهیزات سازان پیشتاز، در خصوص اهداف این شرکت، می گوید: یکی از مهمترین اهداف شرکت از ابتدا بومی سازی فناوریهای نوین در ایران بوده است و محصولات شرکت متکی به خلاقیت، ابتکار و نوآوری های داخلی است. از اینرو ما طراحی و ساخت تجهیزات را بر اساس توان داخلی برنامه ریزی و اجرا می کنیم.


وی افزود: هرگز معتقد به مهندسی معکوس نیستیم و در این زمینه دستاوردهای متعددی داشته ایم. در حال حاضر واحد طرح و توسعه شرکت در زمینه تجهیزات اندازه گیری و آنالیز موفق شده که فناوری آنالیز حرارتی را بومی سازی و محصول DTA&DSC 1500 درجه سانتیگراد را وارد بازار کند.
این فعال حوزه دانش بنیان در ادامه بیان کرد: شرکت، طراحی و ساخت تجهیزات را بر اساس توان داخلی برنامه ریزی و اجرا می کند و در این زمینه دستاورد های متعددی داشته است. در حال حاضر واحد طرح و توسعه شرکت در زمینه تجهیزات آنالیز حرارتی مشغول به فعالیت است و در آینده در این زمینه محصولات متعددی را وارد بازار خواهد کرد.


گرماسنجی روبشی تفاضلی دما پایین مدل TA-2، دستگاه گرماسنجی روبشی تفاضلی دما بالا(DSC) مدل TA-1، پروب DTA دمای ۱۵۰۰ درجه سانتیگراد، خشک کن سرمایشی(فریز درایر) مدل FD-10V، خشک کن سرمایشی(فریز درایر) مدل FD-10H و غیره از جمله محصولات تولیدی این شرکت است. به طور مثال دستگاه خشک کن سرمایشی (فریز درایر) مدل FD-10V این شرکت برای شرایط آب و هوای ایران و کاربرد در مقیاس آزمایشگاهی طراحی شده است که قابلیت تولید محدود را هم دارا است. دمای دیواره های اتاقک انجماد همواره زیر 60 - درجه سانتیگراد است و دستگاه بسیار کم صدا و مقاوم طراحی شده است. اتاقک های انجماد و خشک کن و تمامی مجاری خلاء و شیر های خلاء از جنس استیل 316L و اجزا حساس سیستم برودتی از بهترین برند های جهانی است. سیستم های ایمنی متعددی طراحی و در دستگاه تعبیه شده است که در شرایط بکار گیری نادرست از دستگاه بعد از هشدار بصورت بوق های بریده شده دستگاه قطع می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 975346

وب گردی

وب گردی