زیست‌فناوری نوین راه مطمئن تامین امنیت غذایی

کارگاه تخصصی زیست فناوری در صنایع لبنی به همت ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و با حضور مسوولین ستاد و کارشناسان صنایع غذایی برگزار شد.

به گزارش گروه علم‌وفناوری ایسکانیوز، کارگاه تخصصی زیست فناوری در صنایع لبنی به همت ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی برگزار شد که در این کارگاه تخصصی به نقش پررنگ زیست فناوری در نگهداری منابع غذایی، حذف آلودگی های زیست محیطی و ارائه بهترین روند تولید مواد غذایی اشاره شد و اینکه زیست فناوری یکی از امیدهای بزرگ قرن آینده برای رفع بسیاری از نیازهای مختلف بشر و راه حلی برای تامین امنیت غذایی جمعیت رو به رشد جهان به شمار می رود.
در این کارگاه، منوچهر وثوقی مدیر ارتباط با صنایع غذایی در حوزه زیست فناوری ستاد توسعه زیست فناوری نیز بیان کرد: رویکرد ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری، توسعه فناوری و حمایت از شرکت های نوپا در حوزه زیست فناوری است. شرکت های حوزه صنایع غذایی باید به سمت تولید با کیفیت تر و سالم تر حرکت کنند.
وی افزود: صنایع غذایی یکی از مستعدترین زمینه های حضور و فعالیت بیوتکنولوژی است و باید در این زمینه از ظرفیت های موجود استفاده کرد.
در ادامه این کارگاه کارشناسان صنایع غذایی به بیان دیدگاه های خود در رابطه با راه حل های مهندسی ژنتیک برای حل بعضی از مسائل صنایع غذایی پرداختند.

انتهای پیام/

کد خبر: 975350

وب گردی

وب گردی