مشکلات و چالش های دانشجویان به طور کامل شناسایی و شفاف سازی شود

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: ابتدا باید تمام مشکلات و چالش های دانشجویان به طور کامل شناسایی و شفاف سازی شود تا مسئولان بتوانند با همکاری و هم فکری خود دانشجویان، مشکلات را بررسی و در راستای حل آن تمام تلاش خود را به کار گیرند.

داوود محمدی نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه ایسکانیوز در زمینه اعتراضات صنفی دانشجویان اظهار کرد: باید به اعتراضات صنفی دانشجویان از دیدگاه مثبت نگاه کرد. به هر حال جامعه دانشگاهی سراسر کشور حق اعتراض و اظهارنظر درباره مشکلات و دغدغه های خویش را دارند و مسئولان مربوطه هم باید در راستای بررسی و رفع این مشکلات تمام تلاش خود را به کار گیرند.
او ادامه داد: اگر موارد مشکوکی در این اعتراضات دیده می شود، مدیران و رؤسای دانشگاه ها باید با حل این مشکلات، زمینه این تجمعات اعتراضی را از بین ببرند تا از فرصت طلبی سوء استفاده کنندگان و همچنین بی قانونی و بی نظمی در کشور جلوگیری به عمل آید.
محمدی افزود: مدیران و مسئولان دانشگاه ها باید تعاملات و ارتباطات خود را با دانشجویان بیشتر کنند تا در زمان بروز مشکلات بتوانند با تعامل و صحبت کردن مستقیم با دانشجویان نظرات آن ها را بشنوند و در راستای حل آن، برنامه ها و راهکارهای مناسب خود را ارائه دهند تا قشر علمی و دانشگاهی ما بتوانند با شرایط مناسب به تحصیل و علم آموزی بپردازند.
نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان کرد: ابتدا باید تمام مشکلات و چالش ها به طور کامل شناسایی و شفاف سازی شود تا مسئولان دانشگاه ها بتوانند با همکاری و هم فکری خود دانشجویان، مشکلات را بررسی و با برگزاری جلسات با نمایندگان این دانشجویان در راستای حل مشکلات این عزیزان تمام توان خود را به کار گیرند.
او در پایان با اشاره بر این که خواسته های دانشجویان در تمام زمینه ها باید بررسی شود تاکید کرد: موضوع تکمیل ظرفیت دانشگاه ها در شرایط های مختلف به داوطلبانی که به هر دلیلی از ثبت نام اصلی عقب مانده اند یا می خواهند با اطلاعات و بررسی کامل تر دانشگاه و رشته مورد نظر خود را انتخاب کنند، بسیار راهگشا است و کمیسیون آموزش و تحقیقات هم باید در این خصوص تصمیم گیری جدی داشته باشد.
انتهای پیام/
کد خبر: 975374

وب گردی

وب گردی