مرکز توسعه فناوری‌های انرژی تاسیس می‌شود

مکانی در غرب تهران و حوالی دانشگاه صنعتی شریف برای راه اندازی مرکز توسعه فناوری‌های انرژی در نظر گرفته شده است تا به زودی شاهد گردهمایی استارتاپ‌ها، شتابدهنده‌ها و شرکت‌های دانش بنیان حوزه انرژی در این مکان باشیم.

به گزارش گروه علم‌وفناوری ایسکانیوز، چندی پیش تفاهم نامه همکاری میان ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی معاونت علمی، مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی و انجمن انرژی های تجدیدپذیر اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران امضاء شد تا بر اساس آن مرکز توسعه فناوری های انرژی تاسیس و راه اندازی شود.
در این مرکز که محلی برای استقرار شرکت های دانش بنیان، استارتاپ ها و شتابدهنده های حوزه انرژی است، فعالیت ها ساماندهی می شود. راه اندازی این مرکز را باید گامی برای تجمیع و تمرکز برای خلق ایده و نوآوری در حوزه انرژی دانست.

حوالی دانشگاه صنعتی شریف، سوله ای در غرب تهران با ساختمانی قدیمی برای راه اندازی این مرکز در نظر گرفته شده است تا با تجهیز و نصب امکانات مکانی برای گردهمایی استارتاپ‌ها و شتابدهنده ها حوزه انرژی در شهر تهران باشد. در بازدید کامبیز مهدی زاده فرساد دبیر ستاد توسعه فناوری های حوزه انرژی معاونت علمی بر تسریع فعالیت ها برای تجهیز مرکز تاکید شد تا در زمانی کوتاه شاهد راه اندازی آن باشیم. مرکزی که راه اندازی آن را باید حرکتی برای پیشرفت در توسعه فناوری های حوزه انرژی بدانیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 975384

وب گردی

وب گردی