راه اندازی سامانه جامع برای دانشگاه آزاد اسلامی درآمدزایی دارد

مدیر کل دانش آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در صورت راه اندازی سامانه جامع دانشگاه آزاد اسلامی در بسیاری از هزینه ها برای صدور مدارک صرفه جویی خواهد شد که میلیاردها تومان برای دانشگاه آزاد درآمدزایی دارد.

محمد عابدی مدیر کل دانش آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره چگونگی تبدیل شدن دانشگاه آزاد به انتخاب اول داوطلبان ورود به دانشگاه تا سال 1404 گفت: برای قرار گرفتن در جایگاه نخست آموزش عالی کشور تا سال 1404، دانشگاه آزاد اسلامی باید تبدیل به دانشگاه حل مساله شود و آموزش‌‌هایی را مد نظر قرار دهد که مشکلات کشور را رفع کرده و زمینه‌هایی فراهم شود که برخی از دانشگاه‌های ما به طور تخصصی به ارائه رشته‌‌‌هایی بپردارند که در بقیه مراکز آموزش عالی ارائه نمی‌شود همچنین اگر ارتباط دانشگاه آزاد با صنعت بیش از گذشته تقویت شود زمینه‌هایی برای اشتغال‌زایی دانشجویان فراهم می‌شود که عاملی مهم در جذب داووطلبان ورود به دانشگاه است.

وی افزود: در دانشگاه آزاد اسلامی صدور مدارک تحصیلی به روز شده و حداکثر در دو روز بررسی خواهد شد و مدرک اصلی صادر می‌‌شود که این امر در سازمان مرکزی صورت می‌پذیرد، اما فاصله زمانی که این مدارک به دانشجویان برسد زمان بیشتری می‌برد و یک بخش آن به واحدها برمی‌گردد که باید مدارک را با سرعت و دقت بیشتری ارسال کنند تا وقتی به سازمان مرکزی ارائه می‌شود برگشت نخورد. زمانی که مدارک دانشجویان جهت تایید از واحدها به دبیرخانه سازمان مرکزی ارائه شود باید با سرعت به امور فارغ التحصیلان جهت صدور مدرک نهایی ارسال شود.

مدیر کل دانش آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: اگر سامانه جامع دانشگاه آزاد اسلامی راه اندازی شود نیازی به پست و ارسال مدارک نیست همچنین مدرک تحصیلی موقت صادر نخواهد شد چون هزینه بر بوده و مشکلات بسیاری دارد. در صورت راه اندازی این سامانه در بسیاری از هزینه ها برای صدور مدارک صرفه جویی خواهد شد که میلیاردها تومان برای دانشگاه آزاد درآمدزایی دارد. برای راه اندازی این سامانه نیازمند تجهیزات و نیروی انسانی بیشتری هستیم تا مدارک ارسالی در لحظه بررسی شده و دانشجو در عرض 2 هفته اصل مدرک خود را دریافت کند.

عابدی در پایان خاطر نشان کرد: باید فاکتورهای جدیدی چون ارائه مدرک به صورت دو زبانه، یا حتی سه زبانه برای دانشجویان خارجی در نظر گرفته شود همچنین اصالت مدارک از لحاظ امنیتی تقویت شود که به نوعی سبب بهبود ارائه کیفیت مدارک در دانشگاه آزاد خواهد شد و قطعا ارائه مدارک با کیفیت بالاتر یکی از عوامل مهم در جهت جذب دانشجوست.

انتهای پیام/

کد خبر: 975388

وب گردی

وب گردی