دانشگاه تربیت مدرس مرکز نوآوری اجتماعی  ایجاد کرده است

رئیس دانشگاه تربیت مدرس گفت: دانشگاه تربیت مدرس با همکاری وزارت کشور در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی یک مرکز نوآوری اجتماعی ایجاد کرده است که در آن اموری را درسطح کلان برای جلوگیری از آسیب‌ها‌ی اجتماعی آغاز کرده ایم. 

دکتر محمد تقی احمدی رئیس دانشگاه تربیت مدرس در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره نقش دانشگاهیان در آموزش مهارت های لازم در جهت جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی چون طلاق و اعتیاد گفت: در حال حاضر چند کمیته تخصصی در امور اجتماعی و اقتصادی جهت حل مشکلات موجود در دانشگاه تربیت مدرس ایجاد کرده‌‌‌ایم که فعالیت تمامی این گروه‌ها نیازمند حمایت قوای سه گانه است، بسیاری از استادان ما طرح‌‌های فرهنگی و اجتماعی مناسبی دارند که قطعا در کاهش آسیب‌های اجتماعی اثر گذار خواهد بود و اجرایی شدن تمام این امور نیازمند توجه بیشتر مسئولان امر است.

وی افزود: ایجاد کارگاه‌های مربوط به آموزش مهارت‌‌های زندگی، تشکیل کانون‌های ازدواج دانشجویی و مشاوره پیش از ازدواج، نقش تعیین کننده‌ای در کاهش معضلات اجتماعی چون طلاق خواهد داشت.

رئیس دانشگاه تربیت مدرس گفت: آگاهی بخشی در خصوص مواد مخدر اعتیاد آور از موارد حائز اهمیتی است که شاید بسیاری از جوانان آگاهی کافی نسبت به آن نداشته باشند،‌ در این راستا لازم است آموزش‌های کافی در بستر دانشگاه به دانشجویان ارائه شود تا از میزان آسیب‌‌های ناشی از اعتیاد در جامعه و خانواده کاسته شود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: دانشگاه تربیت مدرس با همکاری وزارت کشور در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی یک مرکز نوآوری اجتماعی ایجاد کرده است که در آن اموری را درسطح کلان برای جلوگیری از آسیب‌ها‌ی اجتماعی آغاز کرده‌‌ایم.

احمدی در پایان خاطر نشان کرد: آنچه مسلم است، دانشگاه بعد از خانواده و مدرسه پایگاه اصلی آموزش‌های فرهنگی و اجتماعی است، بر همین مبنا آموزش و پرورش هم باید نقش آگاهی بخشی خود را به خوبی ایفا کرده تا افراد در مقاطع بالاتر با آموزش مهارت‌های تکمیلی زندگی در جهت جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی با آگاهی و اطلاعات درست پرورش یابند.

انتهای پیام/

کد خبر: 975414

وب گردی

وب گردی