برخورداری: دانشجویان و اساتید، نقطه عطف تبادلات علمی و دانشگاهی کشورها هستند

رئیس سابق دانشگاه علم و صنعت گفت: اکثر تعاملات بین دانشگاه های جهان از طریق دانشجویان و اساتید دانشگاهی آغاز می شود، همچنین بیشتر قراردادهای علمی و پژوهشی با ارتباط گرفتن این افراد صورت می گیرد.

دکتر محمدعلی برخورداری رئیس سابق دانشگاه علم وصنعت در گفت وگو با خبرنگار دانشگاه ایسکانیوز اظهار کرد: در سال های اخیر، دانشگاه های ایران به ویژه دانشگاه های سطح اول، همکاری و تعاملات گسترده ای با دانشگاه های آسیایی و شرقی داشته اند برای مثال با دانشگاه های استرالیا، کره جنوبی، ژاپن، روسیه، هند و چین جلسات و نشست های متعددی داشته ایم و قطعا می توانیم این ارتباطات را گسترش دهیم و در همین راستا در روزهای آتی نیز نشست مشترکی بین دانشگاه های ایران و روسیه به میزبانی تهران برگزار خواهد شد.

او ادامه داد: اکثر تعاملات بین دانشگاه های جهان از طریق دانشجویان و اساتید دانشگاهی آغاز می شود و بیشتر قراردادهای علمی و پژوهشی با ارتباط گرفتن این افراد صورت می گیرد، در این راستا مسئولان مربوطه در سراسر کشور نیز وظیفه دارند از این عزیزان در راستای گسترش و پژوهش دستاوردهای علمی و دانشگاهی حمایت کنند.

برخورداری بیان کرد: دانشجویان ما به ویژه دانشجویان دکتری می توانند برای ادامه تحصیل و فرصت های مطالعاتی بیشتر در دانشگاه های برتر آسیایی و شرقی مهاجرت کنند. برای نمونه ما از طریق دانشجویان و اساتید دانشگاه علم و صنعت با دانشگاه راه آهن روسیه مذاکراتی انجام داده ایم و در نهایت قرارداد مهمی در حوزه راه آهن میان کشور ما و روسیه برقرار شد.

رئیس سابق دانشگاه علم و صنعت ادامه داد: در حوزه ها و رشته های مختلف، دانشگاه های آسیایی باید تعاملات آموزشی و پژوهشی بیشتری برقرار کنند و اصلی ترین عامل و مجری در این تعاملات، دانشجویان و اساتید هستند که می توانند از طریق مقالات علمی و پژوهشی مشترک و همچنین برگزاری همایش ها و نشست ها در راستای توسعه ارتباطات و تبادلات آموزشی و دانشگاهی کشورهای آسیایی گام بردارند.

وی در پایان تاکید کرد: درچند سال اخیر پیشرفت رو به جلویی در این زمینه داشته ایم و قطعا با پتانسیل های علمی و پژوهشی که دانشگاه های ما دارا هستند می توانیم این ارتباطات را گسترش دهیم و با بهترین دانشگاه های جهان و آسیا تبادلات علمی، آموزشی و تحقیقاتی موثری داشته باشیم تا در نهایت به یک قطب علمی و دانشگاهی در آسیا و شرق تبدیل گردیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 975451

وب گردی

وب گردی