کاهش 60 درصدی تعداد حیوانات در کره زمین

صندوق جهانی طبیعت در گزارشی از کاهش 60 درصدی تعداد حیوانات موجود بر روی کره زمین نسبت به سال های 1970 تا 2014 خبر داده و نسبت به آمارهای نگران کننده در این زمینه هشدار داد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، صندوق جهانی طبیعت در گزارشی اعلام کرد: تعداد حیوانات کنونی موجود بر روی کره زمین نسبت به تعداد آنها در سال های 1970 تا 2014 از کاهشی 60 درصدی برخوردار بوده است.

در این گزارش آمده است 60 درصد از پستانداران، پرندگان، ماهی ها، خزندگان و دوزیست ها نسبت به سال های 1970 تا 2014 کاهش یافته است. این در حالی است که آمریکای جنوبی و مرکزی بیش از سایر نقاط درگیر این مساله بوده به طوری که شاهد کاهشی 89 درصدی نسبت به سال 1970 است.

فعالیت های انسانی، فقدان زیستگاه طبیعی مناسب و بهره برداری افراطی از زندگی بر روی خشکی بزرگترین تهدید برای حیوانات محسوب می شود. پروفسور کین نوریس در این باره گفت: آمارها نگران کننده است اما هنوز امید وجود دارد.

صندوق جهانی طبیعت که سازمانی بین المللی و غیردولتی است بر روی مسائل مربوط به حفاظت از طبیعت و بازگرداندن آن به حالت اصلی خود مطالعه و تحقیقات انجام می دهد. این سازمان پیش از این با نام صندوق جهانی حیات بر روی خشکی شناخته می شد و هنوز با همین نام در آمریکا و کانادا شناخته می شود. صندوق جهانی طبیعت بزرگترین موسسه در نوع خود در جهان است که برای حفاظت از طبیعت به همراه 5 میلیون حامی در 100 کشور از سراسر جهان فعالیت می کند.

کد خبر: 975457

وب گردی

وب گردی