امیدوارم  تاسی از فرهنگ عاشورا مبدا تحول جامعه علمی کشور باشد

پیام سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی در پنجمین همایش بین‌المللی قیام تاریخی عاشورا از دیدگاه اهل سنت توسط معاون فرهنگی و دانشجویی واحد زاهدان قرائت شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، پیام دکتر محمدمهدی طهرانچی، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی در پنجمین همایش بین‌المللی قیام تاریخی عاشورا از دیدگاه اهل سنت توسط محمدرضا زاهدشیخی معاون فرهنگی و دانشجویی واحد زاهدان قرائت شد.

متن پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

با حمد و ستایش به محضر باری تعالی و درود بر پیامبر خاتم (ص)و اهل بیت‏کرامش‏که چراغ راه بشریت‏اند

حماسه عظیم حسینی حاوی پیامی روشن از آموزه‏های راستین اسلام است که اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر، احیای دین و ارزش‏های آن، عدالت اجتماعی و احیای سنت پیامبر(ص) از مهمترین اهداف این واقعه بود که می توان این اهداف را در جهت آگاهی مردم نسبت به فلسفه زندگی تحلیل کرد.

حرکت امام حسین (ع) به بیان دیگر راهی برای احیای کرامت انسانی و توجه به پیمان الهی است که انسان در صورت عمل به این پیمان در مسیر هدایت قرار می‏گیرد.

برگزاری پنجمین همایش قیام عاشورا از دیدگاه اهل سنت آن هم با کوشش ارزشمند مسئولان، دانشگاهیان و دست اندرکاران دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان، نشان از بینش،آگاهی و مسئولیت پذیری جمعی است که بر مبنای عقلانیت به دنبال تقویت و ارتقای جایگاه وحدت و مودت اقوام ومذاهب هستند و جلوه زیبای نمایش این اتحاد زیر پرچم حماسه سازان عاشورا، مصداقی از حرکت رو به جلو به جهت معرفت افزایی و نهادینه شدن فرهنگ عاشورایی خواهد بود.

بی تردید این حرکت بی نظیر دانشگاهی در شرایطی که دشمنان به دنبال اختلاف افکنی بین مسلمانان هستند، می‏تواند زمینه ‏ساز تقویت ارزش‏های دینی، انسانی و الگویی تمام نما برای سایرین باشد که رمز موفقیت در وحدت است. استمرار چنین همایشی به لحاظ محتوایی و کیفی همچنین انعکاس و عملیاتی شدن آراء و اندیشه ‏های این همایش در سطح ملی و بین المللی می ‏تواند عامل مؤثری در خنثی سازی حرکت تکفیریان و تفرقه اندازان در داخل و خارج از کشور باشد.

با درک شرایط موجود مسلمانان،می‏توان با تأسی از سیره پیامبر اکرم (ص) و با تقویت نقاط مشترک میان اهل سنت و تشیع بستر تقویت الگوهای وحدت بخش در سطح ملی و بین المللی را گسترش داد و آموزه‏های اسلام ناب محمدی (ص) مبنای وحدت مسلمانان باشد، به راستی راه موفقیت جامعه اسلامی توجه به این آیه شریفه قرآن کریم است که می فرماید" واِعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللّه جَمِیعاً وَلاَ تَفَرَّقُوا ".

ضمن تقدیر و تشکر از همه بانیان و دست اندرکاران این حرکت عظیم، امیدوارم خیر و برکات آثار این همایش و تاثیرگذاری عارفانه و سلوک اخلاقی این جوهره بی نظیر هستی در تمامی عرصه های زندگی مان بیش از پیش رخ نماید و تأسی از فرهنگ غنی عاشورا مبداء تحول جامعه علمی کشور و ذخیره‏ای برای تقویت وحدت مسلمانان باشد و به امید خداوند باری تعالی و با تاسی از الگوی‏های اخلاقی و ترویج سجایای معنوی و ارزشی انسجام جامعه اسلامی تقویت و ثمرات آن موجب غنای فرهنگی مردم ما خواهد شد.

محمدمهدی طهرانچی

آبان 1397

گفتنی است این همایش در سالن همایش‌های بین‌المللی منطقه آزاد چابهار با حضور سید دانیال محبی، استاندار سیستان و بلوچستان، حضرت آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان، مولانا شیخ هیثم بن داد کریم بن شمبیه البلوشی از کشور عمان، دکتر ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، مولوی نذیر احمد سلامی نماینده اهل سنت در مجلس خبرگان رهبری و ائمه جمعه و بزرگان شیعه و سنی استان سیستان و بلوچستان برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 975473

وب گردی

وب گردی