ارتباط سلول های عصبی مغز با طول عمر

دانشمندان یک دانشگاه آمریکایی با انجام تحقیقاتی اعلام کردند میزان عمر انسان ارتباط مستقیمی با تعداد سلول های عصبی قشر مغز او دارد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، دانشمندان دانشگاه وندربلیت آمریکا به عاملی دست یافته‌اند که نقشی اساسی در تعیین متوسط عمر قابل انتظار برای انسان و حیوان ایفا می کند.

بر اساس تحقیقات انجام شده توسط پژوهشگران این دانشگاه، تعداد سلول های عصبی مغز تا حد زیادی متوسط عمر انسان را مشخص می کند.

همچنین پایگاه اینترنتی «medicalxpress» اعلام کرد: «سوزانا هرکولانو » متخصص اعصاب از کشور برزیل 700 نوع حیوان خونگرم را بر اساس پایگاه داده « AnAge» مورد مطالعه قرار داده است تا از این طریق به تجزیه و تحلیل سلول های عصبی قشر مغز آنها و مقایسه این سلول ها با یکدیگر بپردازد.

بر اساس این تحقیقات نسبت پیش بینی صحیح عمر بر اساس این ملاک 75 درصد است، برای مثال متوسط عمر پرندگان 10 برابر عمر پستانداران مشابه آنها از لحاظ اندازه است؛ اما از سلول های عصبی کمتری برخوردار هستند.

این پژوهشگر بزریلی تأکید دارد متوسط عمر انسان تا حد زیادی مشابه عمر حیوانات است که به سلول های قشر مغز آنها مرتبط می شود.

کد خبر: 975478

وب گردی

وب گردی