راه اندازی اولین انبار کاملاً رباتیک در چین

شرکتی چینی با مشارکت شرکتی ژاپنی اقدام به راه اندازی انباری کاملاً مکانیزه در شانگهای چین کرده اند که تمام فعالیت های آن توسط ربات ها اداره شده و نقش عامل انسانی در آن به شدت کاهش یافته است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، شرکتی چینی یک انبار کاملاً خودکار احداث کرده که به وسیله ربات های مختلف اداره می شود و عامل انسانی نقش بسیار کمی در آن ایفا می‌کند.

عملیات انتخاب، برداشتن و انتقال کالاهای سنگین توسط ماشین هایی انجام می شود که تحت کنترل بخش «هدایت ربات ها» قرار دارد.

این بخش روند تصمیم گیری در خصوص عملکرد را انجام داده و به دیگر ربات ها برای اجرای عملیات های مشخص دستورات لازم را می دهد تا به این ترتیب روند عملیات ساده تر و به صرفه تر شود.

شرکت ژاپنی « Mujin» نسبت به طراحی و راه اندازی این تکنولوژی با امید به تحقق نظامی کاملاً خودکار اقدام کرده است. این شرکت کار خود را از ماه ژوئن با همکاری شرکت چینی « JD.com» آغاز و از انبار جدید خود رونمایی کرد.

این انبار که در شانگهای چین ساخته شده 40 هزار متر مربع وسعت داشته و 20 ربات در آن مشغول به کار هستند و تمام مسئولیت هایی را که معمولاً عامل انسانی بر عهده دارد را انجام می دهند.

روزین دیانکوف یکی از موسسین شرکت « Mujin» گفت: هدف من خودکار شدن انبارهاست و نگرانی های موجود در خصوص استفاده از ربات ها غیر واقعی بوده و تاریخ نشان داده که می توان وظایف زیادی برای آنها ایجاد کرد.

وی افزود: شرکت هایی مانند تویوتا که از روبات ها برای تولیدات خود استفاده می کند، هم اکنون به بزرگ‌ترین شرکت تولید اتومبیل جهان تبدیل شده است.

کد خبر: 975483

وب گردی

وب گردی