راضی شدن به وضع موجود، تشکل‌ها را به روزمرگی کشانده است

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد مشهد گفت: آفتی که برخی از تشکل‌های دانشجویی را به روزمرگی کشانده، راضی شدن به وضع موجود است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، حسام درشمالی با بیان اینکه جامعه اسلامی دانشجویان یک تشکل دانشجویی است که به همت دانشجویان ارزشی و انقلابی معتدل بر اساس مقتضیات زمان و در چارچوب دغدغه‌های ارزشی به وجود آمده است، اظهار کرد: این تشکل مقید به حرکت در چارچوب برنامه‌های انقلاب اسلامی و ولایت فقیه است.

وی تصریح کرد: در تربیت گلخانه‌ای عنصری که قرار است در فرآیند تربیت متحول شود، بصورت کاریکاتوری رشد می‌کند یعنی نمی‌بالد و شکفته نمی‌شود بلکه نارس چیده می‌شود اما در تربیت حماسی اعضای تشکیلات در حین عملیات و زیر بار تکلیف ساخته می‌شوند، محصول تربیت گلخانه‌ای، نسل پر توقع و در عین حال شکننده و آسیب پذیر است که احساس وابستگی و خود کم بینی می‌کند و محصول تربیت حماسی، پرورش عنصری پاسخگو، مسئول و آزاد اندیش است.

این فعال دانشجویی با اشاره به اینکه آفتی که برخی از تشکل‌های دانشجویی را به روزمرگی کشانده، راضی شدن به وضع موجود است، افزود: یکی از دغدغه‌های تشکل‌ها به ویژه تشکل‌های اسلامی که مبنای عمل خود را جهان‌بینی و ایدئولوژی اسلامی قرار داده‌اند شناسایی ضعف‌ها و تهدیدها و تلاش جمعی برای تبدیل ضعف‌ها به قوت‌ها و تهدیدها به فرصت‌ها است.

دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد مشهد افزود: جو دانشگاه‌ها به صورت کلی جو پویایی است، در دانشگاه آزاد فعالیت‌های سیاسی کاملا آزادانه و به دور از محافظه کاری شکل می‌گیرد، فضای انجام فعالیت باز است و هیچ اعمال محدودیتی از سمت دانشگاه انجام نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: بر اساس اینکه هر تشکلی هدف خاص خود را دنبال می‌کند، انتخاب با خود دانشجو است حق دارد با توجه به مشی فکری خود وارد تشکلهای دانشجویی دلخواه خود شود.

این فعال دانشجویی درباره برنامه‌های آتی جامعه اسلامی دانشگاه آزاد گفت: انجام فعالیت‌هایی همچون برگزاری تریبون آزاد و برگزاری مناظره با همکاری تشکل‌هایی همچون انجمن اسلامی دانشگاه از جمله برنامه‌های ما در نیم سال جاری خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 975487

وب گردی

وب گردی