الزام و تحمیل دریافت خدمات تشخیصی مازاد بر تجویز پزشک و اخذ تعرفه آن، مجاز نیست

معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با صدور بخشنامه ای اعلام کرد: هرگونه الزام و تحمیل دریافت خدمات تشخیصی مازاد بر تجویز پزشک و اخذ تعرفه آن، مجاز نیست.

به گزارش ایسکانیوز از پایگاه خبری وزارت بهداشت، مدیرکل نظارت و اعتباربخشی امور درمان این وزارتخانه در این زمینه توضیح داد: این بخشنامه درباره منع الزام انجام ماموگرافی با درخواست سونوگرافی بدون دستور پزشک معالج است که به معاونت های درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور ابلاغ شده است.
علیرضا عسگری افزود: در این بخشنامه با اشاره به استعلام و دریافت گزارش هایی در زمینه نپذیرفتن درخواست سونوگرافی سینه بیماران و مشروط کردن آن به انجام همزمان ماموگرافی و سونوگرافی در بعضی موسسه ها، مراکز و بخش های رادیولوژی و تصویربرداری، تصریح شده است: موسسه ها و بخش های یادشده باید براساس درخواست و تجویز پزشک معالج بیمار، نسبت به ارائه خدمات تشخیصی اقدام کرده و هرگونه الزام و تحمیل دریافت خدمات تشخیصی مازاد بر تجویز پزشک و اخذ تعرفه آن، مجاز نیست.
وی اضافه کرد: در این بخشنامه تاکید شده است معاونت های درمان دانشگاه های علوم پزشکی کشور ضمن ابلاغ موضوع به مسوول فنی همه موسسه ها و مراکز رادیولوژی و تصویربرداری و بخش های متناظر بیمارستانی و درمانگاهی زیر پوشش، بر حسن اجرای آن نظارت داشته باشند و در مورد تخلف های احتمالی، اعمال قانون می شود.
گفتنی است؛ اطلاع رسانی درباره حقوق گروه های مختلف جامعه از مهمترین بندهای منشور حقوق شهروندی است که بیست و هشتم آذرماه 1395 با حضور رییس جمهوری رونمایی شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 975491

وب گردی

وب گردی