محرومیت‌زدایی از بلوچستان در گروی توسعه فکری و فرهنگی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: دانشگاه آزاد سیستان و بلوچستان مأموریت ویژه‌ای در این استان دارد و معتقدیم توسعه و محرومیت‌زدایی در سیستان و بلوچستان در گروی توسعه فکری و فرهنگی است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، سلطانعلی میر در پنجمین همایش بین‌المللی قیام تاریخی عاشورا از دیدگاه اهل‌سنت که با حضور شخصیت‌های برجسته داخلی و خارجی اهل‌سنت در چابهار در حال برگزاری است، اظهار داشت: دانشگاه آزاد سیستان و بلوچستان مأموریت ویژه‌ای در این استان دارد، معتقدیم توسعه و محرومیت‌زدایی در سیستان و بلوچستان در گروی توسعه فکری و فرهنگی است.

وی افزود: در راستای مأموریت دانشگاه آزاد مراکز آموزشی دانشگاه در نقاط مختلف سیستان و بلوچستان و به‌ویژه نقاط محروم بلوچستان هم‌چون میرجاوه، کنارک و دلگان توسعه پیدا کرده و تأسیس شده است.

رئیس دانشگاه آزاد سیستان و بلوچستان تصریح کرد: یکی‌از اهداف اصلی ما برای توسعه فکری و فرهنگی، برگزاری همایش‌هایی با محوریت اهل‌سنت است؛ برهمین مبنا امسال برای پنجمین سال پیاپی همایش بین‌المللی قیام تاریخی عاشور از دیدگاه اهل‌سنت را برای اولین بار به‌صورت بین‌المللی برگزار کردیم و از حدود 6 ماه پیش مقدمات همایش را آماده کردیم.
وی با تشکر از حضور مهمانان بین‌المللی کشورهای پاکستان و عمان در این همایش تأکید کرد: مهمان ویژه این مراسم مولانا شیخ هیثم بن داد کریم بن شمبیه البلوشی از متفکران و نخبگان فقه اهل‌سنت کشور عمان هستند. حضور چنین مهمانی نشان از جایگاه ویژه قیام عاشورا نزد اهل‌سنت است.

میر در خاتمه گفت: تا پایان سال همایش استانی وحدت نیز به‌میزبانی و حمایت دانشگاه آزاد سیستان و بلوچستان با حضور شخصیت‌های برجسته اهل‌سنت برگزار خواهد شد که در سال‌های آینده به‌سمت ملی و بین‌المللی شدن هم‌چون این همایش پیش خواهد رفت.

شایان ذکر است، پنجمین همایش قیام تاریخی عاشورا از دیدگاه اهل‌سنت به‌صورت بین‌المللی در سالن اجلاس‌های بین‌المللی منطقه آزاد چابهار با حضور استاندار سیستان و بلوچستان، نماینده ولی فقیه در استان، نماینده سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری و علما و متفکران ملی و بین‌المللی اهل‌سنت درحال برگزاری است.

انتهای پیام/

کد خبر: 975500

وب گردی

وب گردی