کلانتری: امروز نتایج اثربخش قیام تاریخی امام حسین (ع) تا قلب اروپا و آمریکا دیده می‌شود

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: امروز پیامدهای قیام تاریخی امام حسین (ع) و اثرات و نتایج اثربخش این قیام تا قلب اروپا و آمریکا دیده می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر ابراهیم کلانتری ضمن قدردانی از زحمات دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان و بزرگان اهل سنت سیستان و بلوچستان برای برگزاری پنجمین همایش بین المللی قیام تاریخی عاشورا از دیدگاه اهل سنت، اظهار کرد: امروز که این همایش برگزار می‌شود ۱۴۰۰ سال از فاجعه کربلا می‌گذرد، شاید مشابه حادثه کربلا را نتوانیم در تاریخ پیدا کنیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر علت وقوع قیام عاشورا و علت واقعه کربلا عنوان کرد: دانستن فلسفه کربلا باید یکی از مهمترین دلایل برگزاری این همایش باشد. باید جامعه کنونی ما بدانند که چرا بعد از گذشت ۵۰ سال از وفات پیامبر گرامی اسلام، اهل بیت پیامبر (ص) در بین امت پیامبر مظلوم واقع شدند؛ جامعه باید بداند که تاریخ تکرار می‌شود.

این مسئول دانشگاهی دلیل وقوع قیام تاریخی عاشورا را ضعف بصیرت در بین کسانی که خود را مومن و مسلمان می‌دانستند برشمرد. و تاکید کرد: اگر امام حسین (ع) جان خودشان و خاندان و اصحاب خود را در طبق اخلاص نمی‌گذاشت امت اسلام برای همیشه از مسیر اصلی خارج می‌شد و دیگر اسلامی وجود نداشت که به دست ما برسد.

وی با اشاره ایجاد فرقه‌گرایی و قبیله‌گرایی بعد از رحلت پیامبر (ص) دوباره جان گرفت و اختلاف طبقاتی دوباره باعث تفرقه در امت اسلام شده بود و تمام این فرقه‌گرایی‌ها باعث تضعیف قدرت اسلام و مسلمین شده بود که نمونه‌اش را امروز در عصر حاضر هم شاهد هستیم، هم در میان شیعیان و هم اهل تسنن؛ نمونه فرقه بهایی در تشیع و فرقه وهابی در بین اهل سنت.

کلانتری با بیان اینکه چه خون‌هایی که از بی‌گناهان توسط وهابی ها بر زمین ریخته شده و تمام این جنایات منتج شده از توطئه استکبار است، عنوان کرد: استکبار جهانی با هدف اختلاف افکندن و ایجاد تفرقه میان ملت‌های مسلمان خواهان کاهش قدرت واقعی مسلمانان می‌باشد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: امروز پیامدهای قیام تاریخی امام حسین (ع)، ظلم ستیزی، عدالت‌خواهی، ایثار و از خود گذشتگی، نه تنها باعث قیام ملت‌های ستم دیده منطقه در برابر ظلم و جور شد، بلکه اثرات و نتایج اثربخش این قیام امروز تا قلب اروپا و آمریکا دیده می‌شود.

این مسئول دانشگاهی بیان کرد: امید آن که این ارادت‌ها از جانب همه محبان اهل بیت و امام حسین (ع) چه شیعیان و اهل سنت و حتی در بین سایر ادیان زمینه‌ساز برای ظهور امام زمان (عج) باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 975501

وب گردی

وب گردی