برگزاری جلسه بررسی ره‌نگاشت و اساسنامه دانشگاه هنرهای اسلامی ایرانی استاد فرشچیان

جلسه بررسی ره‌نگاشت و اساسنامه دانشگاه هنرهای اسلامی ایرانی استاد فرشچیان با حضور سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، جلسه بررسی ره‌نگاشت و اساسنامه دانشگاه هنرهای اسلامی ایرانی استاد فرشچیان با حضور دکتر محمدمهدی طهرانچی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی، استاد محمود فرشچیان و دکتر نامور مطلق ریاست این دانشگاه و اعضای هیأت امنا برگزار شد.

در ابتدای جلسه دکتر طهرانچی با اشاره به حصول قطعی یاری اهل بیت (ع) در صورت وجود اخلاص در کار گفت: تا زمانی که ریل و ساختار دانشگاه‌ها را تغییر نداده ایم، چیزی تغییر نخواهد کرد و تمام تغییرات شبیه تغییر دکوراسیون است. برای اینکه ریل را تغییر دهیم، دانشگاه استاد فرشچیان را یک قدم اصلی و اساسی تلقی می‌کنیم.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: خوشبختانه استاد فرشچیان، اساتید قابلی را دور هم جمع کرده اند؛ ما هم در کنار این جمع تلاش خواهیم کرد یک موتور محرک در یک ریل جدید برای این دانشگاه باشیم و هر چقدر دوستان تلاش کنند به‌تبع آن ما هم حمایت خواهیم کرد و انشالله ره‌نگاشت دانشگاه را که متشکل از 14 بند است به ‌نیت 14 معصوم بررسی و تصویب خواهیم کرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: انشالله این هنر بتواند خارج از فرم‌های صورتگرایانه علم و بلکه با فرم‌های معناگرا این ریل را تغییر دهد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: وزیر علوم اساسنامه دانشگاه اسلامی ایرانی استاد فرشچیان را از بنده خواستند تا ظرفیت‌های اساسنامه را بررسی کنند. باید نظامات اداری و سیستم آموزشی مدنظر استاد فرشچیان را به تأیید خودشان تثبیت کرده و اساسنامه دانشگاه را در قالبی جدید و با نظام آموزشی جدید ارائه کنیم.

در ادامه این جلسه دکتر حسن بلخاری از اعضای هیأت امنای دانشگاه استاد فرشچیان افزود: انشالله دانشگاه مبین هویت، اعتقادات و هنر اصیل ما در دنیا خواهد بود، با خلوص نیت کامل یقیناً به مراتب عالی‌تر خواهیم رسید، آن‌چنان‌که دانشگاه مزین به‌ نام استاد والامقام است.

دکتر محمدعلی رجبی از اعضای هیأت امنای دانشگاه هنرهای ایرانی اسلامی استاد فرشچیان هم با اشاره با اینکه اول و آخر این دانشگاه استاد فرشچیان است، تصریح کرد: استاد در فرهنگ ما جایگاه ویژه‌ای دارد و برای این است که به نظام آموزشی استاد شاگردی تأکید داریم و این امر رجوعی است به خودِ خداوند که استاد اعظم است؛ این روش که یک بخش آن عملی است و یک بخش دیگر آن نظری و بخش دیگر آن طبیعی است.

استاد محمود فرشچیان هم در سخنان کوتاهی با بیان اینکه در تمام ممالک دنیا با هنر ایرانی، هنرنمایی می‌کنند اظهار داشت: در نظام آموزشی خودمان در گرو غرب مانده‌ایم و آثار ما را دیگران منتشر می‌کنند، امیدوارم این دانشگاه با همت عزیزان، هنر ایرانی را آن‌گونه که شایسته است، نشر دهد.

در پایان دکتر بهمن نامور مطلق ریاست دانشگاه هنرهای اسلامی اسلامی استاد فرشچیان ضمن تأکید بر ایرادات سیستم آموزش هنر در کشور و لزوم بازخوانی نظام آموزشی گفت: نظام آموزشی کشور ما به‌مانند ربع رشیدی‌ها، دارالفنون‌ها و جندی‌شاپورهایی داشته و اساتید برجسته‌ای در آنها مشغول تربیت شاگردانی بوده‌اند؛ توسعه درست، نگاه کردن به ظرفیت‌های آموزشی کشور است و باید به این دیدگاه برگردیم و امید داریم با حضور استاد فرشچیان و عنایات دکتر طهرانچی این نهضت راه‌اندازی شده و تا سال‌های سال ادامه پیدا کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 975505

وب گردی

وب گردی