مشکلات فعلی کشور ناشی از عدم مشورت با متخصصین آموزش عالی است

رئیس دانشگاه تهران گفت: بسیاری از مشکلات فعلی در کشور ناشی از عدم بهره‌مندی از نظرات فرهیختگان، افراد متعهد و متخصصین آموزش عالی است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمود نیلی احمد‌آبادی رئیس دانشگاه تهران درباره شرط توسعه پایدار در کشور با همکاری دانشگاه‌ها گفت: خیلی از تحقیقات در دانشگاه‌ها انجام شده و صحبت‌های زیادی از سوی اساتید و متخصصین آموزش عالی صورت می‌گیرد اما متأسفانه مورد توجه مسئولین نیست.

وی افزود: باید رابطه روشن‌تری بین دانشگاه و جامعه برقرار شود تا دانشگاه ضمن دسترسی به اطلاعات بتواند نظریات خود را کارشناسی‌تر بیان کند.

رئیس دانشگاه تهران تصریح کرد: خیلی از مشکلات فعلی در کشور ناشی از آن بوده که در طرح‌ها و برنامه‌ها همه جوانب در نظر گرفته نشده است. البته هم‌اکنون در کشور با آنکه تقاضا برای مشارکت دانشگاه‌ها به منظور مشورت و ارائه راه‌حل بیشتر شده است و از این بابت هم خوشحالیم اما باید این پیشنهادات مورد توجه قرار گرفته و در مقام عمل، اجرایی شود.

نیلی احمد‌آبادی تصریح کرد: دانشگاه فقط برای این منظور در جامعه تشکیل شده است که بتواند مشکلات و معضلات جامعه را مرتفع کند.

وی اظهار داشت: در دانشگاه‌ها وجود نیروهای انسانی فرهیخته، متعهد و متخصص می‌تواند علاوه بر افزایش سطح علمی دانشگاه و پژوهش، کمک زیادی به رفع مشکلات جامعه کند. البته این امر در دنیا جا افتاده است که بدون کمک گرفتن از دانشگاه هیچ‌گاه تصمیم‌گیری نمی‌کنند.

رئیس دانشگاه تهران اظهار امیدواری کرد که سازوکارهای دقیق‌تری برای بهره‌مندی از نظرات دانشگاهیان طراحی شود و بتواند موجب مشارکت بیشتر آموزش عالی در امورات جامعه شود.

وی گفت: تشکیل خوشه‌های مختلف گفت‌وگو و بررسی موضوعات در دانشگاه‌های سطح یک کشور برای آن صورت گرفته است که بتوانیم برای حل مسائل کشور راه‌حل ارائه کنیم که امیدواریم از این شیوه نتایج مطلوبی به دست آید.

انتهای پیام/

کد خبر: 975510

وب گردی

وب گردی