مولوی نذیر احمد سلامی: اعتقاد اهل سنت به عاشورا کمتر از تشیع نیست

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: اعتقاد اهل سنت به عاشورا و قیام امام حسین کمتر از تشیع نیست.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از زاهدان، مولوی نذیر احمد سلامی در پنجمین همایش بین‌المللی قیام تاریخی عاشورا از دیدگاه اهل‌سنت که با حضور شخصیت‌های برجسته داخلی و خارجی اهل سنت در چابهار در حال برگزاری است، اظهار داشت: اعتقاد اهل سنت به عاشورا و قیام امام حسین کمتر از تشیع نیست. ما معتقدیم باید هدف اصلی امام حسین را دنبال کرد.

وی افزود: هرچند در نوع عزاداری و فقه تفاوت‌هایی میان اهل سنت و تشیع است، ولی قاعدتا قیام اصلی امام حسین برای ما ارزش والایی دارد، قیامی که مشروعیت را از انحرافات ستمگران گرفت.

نماینده سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: هدف اصلی امام حسین و دلیل به شهادت رسیدن آن حضرت از دیدگاه متفکران اهل سنت جلوگیری از مشروعیت بخشیدن به انحرافات ظالمان ستمگر در تاریخ است.

وی ادامه داد: اگر امام حسین(ع) به شهادت نمی‌رسید؛ حاکمان ستمگر در طول تاریخ به انحرافاتی که داشتند، مشروعیت می‌بخشیدند. امام حسین به شهادت رسید تا بگوید باید جلوی ظلم و انحرافات را در هر برهه‌ای از تاریخ بگیریم.

مولوی سلامی در پایان گفت: محققین اهل سنت بر این باور هستند اگر امام حسین در آن برهه از تاریخ سکوت می‌کرد؛ امروز انحرافاتی که مذموم و ناپسند است کاملا برای حکومت‌های ستمگر مشروع می‌شد.

گفتنی است پنجمین همایش قیام تاریخی عاشورا از دیدگاه اهل سنت به صورت بین‌المللی در سالن اجلاس‌های بین‌المللی منطقه آزاد چابهار با حضو استاندار سیستان و بلوچستان، نماینده ولی فقیه در استان، نماینده سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری و علما و متفکران ملی و بین‌المللی اهل‌سنت برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 975514

وب گردی

وب گردی