اسکان کامل دانشجویان دختر خوابگاهی در دانشگاه محقق اردبیلی

سرپرست معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی گفت: در سال جاری ۱۰۰ درصد دانشجویان دختر متقاضی خوابگاه این دانشگاه در خوابگاه های دولتی اسکان داده شدند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از دانشگاه محقق اردبیلی، معرفت سیاه کوهیان با بیان اینکه امسال دانشجویان متقاضی خوابگاه این دانشگاه نسبت به سال گذشته ۵۸ درصد افزایش داشتند اما ۱۰۰ درصد دانشجویان دختر متقاضی خوابگاه این دانشگاه در خوابگاه های دولتی اسکان داده شدند.

وی با بیان اینکه امسال اسکان ۵۵۰ دانشجوی دختر و ۴۰۰ دانشجوی پسر ورودی جدید مقطع کارشناسی مدیریت شد، افزود: دانشگاه محقق اردبیلی در راستای حمایت از دانشجویان، تامین رفاه آنها و ایجاد بستر مناسب برای تحصیل، ۸۵ درصد دانشجویان دختر را در داخل دانشگاه اسکان داده و امیدواریم با تمهیدات اندیشیده شده به زودی شاهد انتقال ۱۵ درصد باقیمانده نیز به داخل دانشگاه باشیم.

سرپرست معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه در حال حاضر دو هزار و ۷۰۰ دانشجوی این دانشگاه در خوابگاه های دانشجویی ساکن هستند، تاکید کرد: از این تعداد ۲ هزار و ۴۰۰ نفر در خوابگاه های دولتی ساکن هستند و مابقی دانشجویان در خوابگاه های خارج از دانشگاه اسکان داده شدند.

سیاه کوهیان با بیان اینکه در سال تحصیلی ۹۷-۹۶ حدود ۵۲ میلیارد ریال وام صندوق رفاه به دانشجویان پرداخت شده است، خاطرنشان کرد: در پرداخت این نوع وام شاهد رشد ۲۵ درصدی هستیم، به طوریکه در سال تحصیلی قبل میزان پرداخت این وام حدود ۴۰ میلیارد ریال بوده است.

وی با بیان اینکه در یک سال گذشته توسط معاونت سابق فرهنگی و دانشجویی و مدیر امور دانشجویی بالغ بر دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال وام قرض الحسنه و بلاعوض به دانشجویان این دانشگاه پرداخت شده است، گفت: همچنین نزدیک ۳ میلیارد ریال وام نیز از طریق خیرین دانشگاهی و استانی برای تامین جهیزیه دانشجویان متاهل کمک شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 975554

وب گردی

وب گردی