یکبار برای همیشه اقتصاد برق را اصلاح کنیم/ ظرفیت 20 میلیارد دلاری صادرات صنعت برق ایران

رییس هیات مدیره سندیکای صنعت برق ایران گفت: اصلاح ساختار تعرفه گذاری برق سالیان متمادی است که مطرح می‌شود اما کار موثری در این زمینه نشده است از این رو بخش خصوصی با تمام توان در کنار وزارت نیرو است تا یکبار برای همیشه اقتصاد برق را اصلاح کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز، علی بخشی، رییس هیات مدیره سندیکای صنعت برق ایران در حاشیه روز نخست هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق ایران در نشست مشترک وزیر نیرو با فعالان بخش خصوصی صنعت برق با بیان این مطلب افزود: یکی از چالش‌های جدی صنعت برق، روابط بخش خصوصی و بخش دولتی است.
وی افزود: در قراردادهایی که منعقد شده است، پیش بینی تغییرات نرخ ارز و چالش‌های تهیه مواد اولیه دیده نشده و قراردادهای موجود مشکلات بسیاری را برای بخش خصوصی ایجاد کرده است.
بخشی تصریح کرد: سه هزار میلیارد تومان قرارداد متوقف شده در صنعت برق داریم که در حال رایزنی و بررسی مشکلات این قراردادها در کارگروه‌هایی مرتبط با وزارت نیرو هستیم که امیدوارم تلاش‌ها در این زمینه به ثمر بنشیند.
رییس هیات مدیره سندیکای صنعت برق ایران تعرفه گذاری غلط در برق را از دیگر چالش‌های اساسی این صنعت برشمرد و گفت: دخل و خرج برق با هم همخوانی ندارد و پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی، شبکه و تولید به شدت تحت تأثیر این موضوع هستند.
وی افزود: اصلاح ساختار تعرفه گذاری برق سالیان متمادی است که مطرح می‌شود اما کار موثری در این زمینه نشده است. بخش خصوصی با تمام توان در کنار وزارت نیرو است تا یکبار برای همیشه اقتصاد برق را اصلاح کنیم.
بخشی با بیان اینکه ظرفیت صادرات 20 میلیارد دلار در صنعت برق داریم، گفت: متأسفانه به دلیل نگرش غلط واردات محور دولت و نوع نگاه به بخش تولید، نتوانسته‌ایم از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم و اکنون کمتر از یک میلیارد دلار صادرات در این بخش داریم.
وی ادامه داد: در وزارت نیرو بخشی از مسائل را پیگیری می‌کنیم اما برای خروج بخش تولید از رکود، باید مسائل را خارج از وزارت نیرو پیگیری کنیم و دنبال راهکار باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 975568

وب گردی

وب گردی