روس‌ها موتور بدون سوخت فضایی ساختند

دانشمندان روسی موفق شدند موتوری را آزمایش کنند که در تجهیزات فضایی استفاده شده و برای فعالیت خود به سوخت نیاز ندارد بلکه به وسیله هوای یونیزه شده در لایه های بالایی جو زمین می تواند نیروی محرکه تولید کند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، دانشمندان مرکز دینامیک هوایی «چوکوفسکی» روسیه، سلسله آزمایشاتی را برای موتور جت برقی - هوایی انجام داده‌اند که برای تجهیزات فضایی فعال در مدارهای پایین جو مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مرکز هوایی مسکو اقدام به اجرای آزمایشات مربوط به این موتور کرده که با هوای یونیزه به حرکت در می آید و این نوع از هوا در لایه های بالای جو و کمتر از ارتفاع 250 کیلومتر یافت می شود و تجهیزاتی که دارای این نوع از موتورهای محرک هستند، می توانند به طور نامحدود و بدون نیاز به سوخت در مدار زمین باقی بمانند.

کارشناسان این مرکز معتقدند فعال بودن این موتور دیگر به میزان سوخت آن بستگی ندارد بلکه تنها به عمر مفید آن ارتباط پیدا می کند. دانشمندان این مرکز همچنین با توجه به آن که قدرت محرکه این موتور از یونیزه شدن هوا تامین می شود، اقدام به آزمایش آن در چگالی های مختلف هوای اطراف آن نموده اند و به این نتیجه رسیده اند که می توان از این موتور در ارتفاع کمتر از 190 کیلومتری و بیشتر از 150 کیلومتری زمین استفاده کرد چرا که این موتور در این ارتفاع از سویی با نیروهای دینامیکی جوی مواجه نبوده و از سوی دیگر از مقدار کافی هوای یونیزه شده موجود در جو برخوردار است.

بر اساس اظهارات دانشمندان روسی آزمایشات انجام شده در لوله های دینامیکی جوی این مرکز موفق بوده و تأکید کردند عملیات یونیزه کردن مؤثر هوا برای ایجاد نیروی محرک این موتور نیز انجام شده است.

کد خبر: 975575

وب گردی

وب گردی