سالار آملی: آینده درخشانی برای دانشگاه های آسیایی و شرقی پیش بینی می کنیم

معاون بین الملل وزیر علوم گفت: روند ارتباطات دانشگاه های ما با دانشگاه های آسیایی در چند سال اخیر با تأکیدات مقام معظم رهبری و تلاش مسئولین با پیشرفت خوبی رو به رو بوده است و برای آینده ای نزدیک دور نمای بهتر و درخشان تری نیز در حوزه علمی و پژوهشی کشور پیش بینی می کنیم.

سالار آملی معاون بین الملل وزیر علوم در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز اظهار کرد: در ۳۰ سال اخیر، دانشگاه های آسیایی رشد چشم گیری از لحاظ علمی و پژوهشی داشته اند و توانمندی‌های خوب و مفیدی را از خود به نمایش گذاشته اند.
او ادامه داد: وزارت علوم، برنامه های راهبردی ویژه ای برای ارتباط با دانشگاه های آسیایی و شرقی دارد که توسعه این تعاملات از اهداف اصلی و کلان وزارت علوم است. در حال حاضر کشورهایی مانند ژاپن، کره جنوبی، چین، هند و روسیه از جمله کشورهای پیشرفته ای در زمینه علمی و پژوهشی هستند که با کشور ما تعاملات آموزشی، علمی و پژوهشی بسیار خوبی دارند، همچنین این کشورها دارای پتانسیل و ظرفیت بالایی هستند. برای مثال کشور ژاپن هر ساله یک برنده جایزه نوبل داشته است که قطعا این افتخار کمی برای کشور های آسیایی نیست.
آملی ادامه داد: بسیاری از ظرفیت های علمی به سمت شرق دنیا گرایش یافته است و کشور های آسیایی با استفاده درست و بهینه از ظرفیت ها و نیروی انسانی و همچنین سرمایه گذاری مناسب می توانند اعتبار علمی خود ارتقاء بخشند.
معاون بین الملل وزیر علوم تصریح کرد: در راستای تحقق این اهداف، کشور ما با بسیاری از کشورهای آسیایی تبادلات علمی خوبی برقرار کرده است به طور مثال در چند سال اخیر با نشست مشترک رؤسای دانشگاه های ایران و روسیه را برگزار کرده ایم یا با کشورهای هند و پاکستان پروژه های تحقیقاتی متعددی را انجام داده ایم. همچنین تعداد زیادی از دانشجویان کشور را به دانشگاه های کشور چین بورسیه کرده ایم تا بتوانند از امکانات و فرصت های مطالعاتی مناسبی برخوردار شوند.
او افزود: البته دانشگاه های کشور ما هم باید از این پتانسیل ها استفاده بهتر و مفیدتری داشته باشند تا از وابستگی دانشگاه آسیایی و شرقی به دانشگاه های غربی کاسته شود و دانشگاه های آسیایی و شرقی بتوانند به قطب های مهمی در جهان تبدیل گردند.
آملی در پایان تاکید کرد: روند ارتباطات دانشگاه های دولتی و غیر دولتی ما با دانشگاه های آسیایی در چند سال اخیر با تاکیدات مقام معظم رهبری و تلاش مسئولین با پیشرفت خوبی رو به رو بوده است و برای آینده ای نزدیک دور نمای بهتر و درخشان تری نیز در حوزه علمی و پژوهشی کشور پیش بینی می کنیم و امیدواریم که بتوانیم ارتباط خود را با کشورهای آسیایی سر و سامان دهیم و در راستای ارتقای نظام دانشگاهی، علمی و پژوهشی خود گام های موثری برداریم.
انتهای پیام/
کد خبر: 975597

وب گردی

وب گردی