نامور مطلق: نابرابری اجتماعی سبب دلسردی نخبگان خواهد شد

سرپرست دانشگاه آزاد استاد فرشچیان گفت: زمانی که شایسته سالاری در کشوری وجود داشته باشد قطعا فرهیختگان هر جامعه‌ای علاقه‌‌‌مند به خدمت در سرزمین مادری خود هستند و دیگر زرق و برق هیچ گونه امکاناتی نمی‌‌تواند آنها را در گوشه دیگری از دنیا پایبند کند. 

دکتر بهمن نامورمطلق سرپرست دانشگاه هنرهای اسلامی ایرانی استاد فرشچیان در گفت‌‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره تحصیل در فرانسه و بازگشت به ایران گفت: نسل ما نسلی بود که با فرهنگ انقلاب و شهادت بزرگ شد و روح وطن پرستی در وجودمان موج می‌زد. بسیاری از هم‌ردیفان من بعد از تحصیل و کسب دانش روز دنیا در خارج از کشور به ایران بازگشتند. در سال 72 پس از سپری شدن کارشناسی مترجمی زبان فرانسه در دانشگاه علامه طباطبایی برای ادامه تحصیل و با انگیزه خدمت به وطن عازم فرانسه شدم تا بعد از کسب تحصیلات عالیه به ایران برگردم.

وی افزود: بعد از حضور در فرانسه، موفق به اخذ کارشناسی ارشد در رشته زبان‌شناسی و رایانه از دانشگاه بلزپاسکال در کلرمون شدم، سپس دکتری خود را در رشته ادبیات تطبیقی در همان دانشگاه ادامه دادم. با وجود تدریس در دانشگاه‌های فرانسه و علی‌‌رغم شرایط مالی مناسب و پیشنهادهای متفاوتی که از کشورهای مختلفی چون کانادا داشتم هرگز حاضر نشدم در قبال دریافت این امکانات به ایران برنگردم، همیشه زندگی در ایران و خدمت به سرزمین مادری‌ام را به همه تعلقات دنیوی ترجیح دادم.

سرپرست دانشگاه هنرهای اسلامی ایرانی استاد فرشچیان در ادامه خاطر نشان کرد: متاسفانه زمانی که نابرابری اجتماعی در جامعه ایجاد شود سبب دلسردی نخبگان می‌شود و شاید یکی از دلایل عدم بازگشت نخبگان هر جامعه‌ای به کشور عدم توجه به عدالت اجتماعی باشد؛ اما زمانی که شایسته سالاری در کشوری وجود داشته باشد قطعا فرهیختگان هر جامعه‌ای علاقه‌‌‌مند به خدمت در سرزمین مادری خود هستند و دیگر زرق و برق هیچ گونه امکاناتی نمی‌‌تواند آنها را در گوشه دیگری از دنیا پایبند کند. در حال حاضر، آنچه اهمیت دارد آشنایی نسل جوان امروز با مفهوم واقعی وطن پرستی است اگر نسل امروز ارزش واقعی خدمت به میهن را بداند هرگز حاضر نمی‌شود در گوشه دیگری از دنیا دانش خود را عرضه کند.

نامورمطلق تاکید کرد: بزرگترین سرمایه هر کشوری نیروی انسانی آن جامعه است؛ بنابراین باید به افرادی که حضور آنها باعث رشد و ارتقاء کشور می شود توجه بیشتری شود. شاید بسیاری از نوابغ توانایی حل بسیاری از مسائل جامعه را داشته باشند که در حال حاضر با عدم توجه به این سرمایه‌ها بسیاری از مشکلات کشور حل نشده باقی مانده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 975614

وب گردی

وب گردی