بخش خصوصی جزء جدانشدنی از پیکره صنعت برق است

وزیر نیرو با اشاره به اینکه حدود 60 درصد برق تولیدی کشور توسط بخش خصوصی عرضه می‌شود، گفت: این بخش جزء جدانشدنی از پیکره صنعت برق به‌شمار می‌آید.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، رضا اردکانیان، با اشاره به برگزاری هجدهمین نمیشگاه بین‌المللی صنعت برق ایران، گفت: این رویداد بین‌المللی درصدد عرضه توانمندی‌های داخلی و همچنین استفاده از شرکت کنندگان خارجی برای اطلاع و آشنایی با ظرفیت‌ها و نوآوری‌های بخش صنعت برق در خارج از کشور است.
وی با اشاره به حضور 70 شرکت خارجی از 18 کشور صاحب فناوری و پیشرو صنعت برق در این دوره از نمایشگاه صنعت برق، عنوان کرد: یکی از فواید اصلی برپایی چنین نمایشگاهی برگزاری جلساتی که در حاشیه آن تشکیل می‌شود در روز افتتاحیه این نمایشگاه نیز نشستی میان مسئولان وزارت نیرو با تشکل‌ها و فعالان بخش خصوصی صنعت برق برگزار گردید که در شرایط فعلی کشور فرصت مناسبی برای تعامل و رایزنی به منظور چاره‌جویی برای حل مشکلات این صنعت خواهد بود.
وزیر نیرو صنعت برق را یکی از زیربنایی‌ترین عرصه‎های فعالیت و توسعه در تمامی دنیا به ویژه کشورهای در حال توسعه برشمرد و افزود: این بخش همواره در ارتباط نزدیک با جامعه علمی بوده و از ظرفیت‌های علم و فناوری برای بهبود کار خود بهره‌مند شده است.
اردکانیان با تاکید بر کاهش فشارهای مالی در بخش خصوصی، عنوان کرد: وزارت نیرو به‌منظور گشایش و کاهش فشارهای مالی در بخش خصوصی، از مکانیزم‌های تبصره‌های بودجه سال 97 استفاده کرده تا از تهاتر بدهی‌ها بین شرکت‌های بخش خصوصی و بانک مرکزی به صورت قانونی بهره‌مند شود.
وی مشارکت فعالانه بخش خصوصی را به عنوان یک ضرورت جدی دانست و افزود: تاکید ما در بخش برق به سمت اتکای بیشتر به بخش خصوصی است؛ به‌گونه‌ای که دولت بتواند نیازها را در سطح پایه تامین کند و یک تسهیلگر برای ارتباط بین مولدین و مصرف کنندگان باشد.
وزیر نیرو تصریح کرد: با توجه به سرمایه گذاری وسیعی که در صنعت برق شده است، امروز به حدی از خودکفایی رسیده‌ایم که باید بطور جدی در ارتباط با عرضه خدمات و تجهیزات مهندسی چشم به بازارهای خارج از کشور به ویژه در منطقه داشته باشیم.
اردکانیان ادامه داد: سازندگان و ظرفیت‌های ساخت داخل باید به شکل جدی‌تری چشم به بازارهای خارج از کشور داشته باشند و این مستلزم حضور فعال، سرمایه گذاری و همکاری و پشتیبانی از یکدیگر است.
وزیر نیرو با بیان اینکه نفع ملی، آینده فرزندان‌مان و برپا بودن صنعت به چکونگی تفکر امروز ما وابسته است، گفت: می‌بایست موضوع برق و انرژی به یک مشغله همگانی تبدیل شود و باید بتوانیم تغییر مدل ذهنی و رفتاری در نگرش به این صنعت به‌وجود آوریم تا موضوع و اهمیت برق برای دیگران هم مشغله شود.
وزیر نیرو با تاکید بر اینکه بیش از نیمی از برق تولیدی کشور توسط بخش خصوصی عرضه می‌شود، ادامه داد: تاکید بیشتر این وزارتخانه در بخش برق اتکای بیشتر به بخش خصوصی است تا بتواند نیازها را در سطح پایه تامین کند و یک تسهیل گر برای ارتباط بین مولدها و مصرف کنندگان باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 975632

وب گردی

وب گردی