نظارت هلیکوپتری والدین، آفت رشد کودکان

واژه «helicopter parenting» که به تازگی در مورد روابط بین فرزند و والدین مطرح شده است به نظارت بیش از حد آنان بر کودکان می پردازد که برای پرورش و رشد آنان چندان مناسب نیست.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، واژه «helicopter parenting» که به تازگی معرفی شده است به موضوع کنترل بیش از حد والدین نسبت به فرزندانشان باز می گردد.

معلمان تصمیم گرفته اند تا این مفهوم را بررسی و برای درک بهتر ما، ارتباط آن با بخش آموزش را پیدا کنند.

در همین راستا یک پویانمایی جدید توسط کمپانی آتلانتیک ساخته و منتشر شد که در آن تصاویری از والدین نشان داده شده که با استفاده از یک هلیکوپتر به کنترل فرزندان خود می پردازند.

این والدین به جای اجازه تجربه استقلال و مستقل شدن به فرزندان خود، به طور دائمی در حال تماشای آن ها بوده و در تمامی مراحل زندگی آنان را مورد پشتیبانی کامل قرار می دهند.

این گونه پدر و مادرها مانع رشد یک اندیشه متعادل و سالم در کودکان می شوند. این گونه کودکان نیز بدون سایه ثابت والدین، در تکمیل وظایف خود و برخورد با شکست ها با مشکل روبرو می شوند و اعتماد به نفس خود را برای مقابله با شکست از دست می دهند.

حمایت بیش از حد فرزندان توسط والدین و به‌وجود آمدن همین شرایط در مدرسه توسط معلمان باعث ایجاد حس تزلزل و اضطراب زیاد در آن‌ها می شود.

برخی از والدین حتی در شیوه تدریس به فرزندانشان نیز دخالت می کنند. در این حالت با رد کردن سبک آموزشی مدارس، باعث به وجود آمدن شرایط نابسامان برای فرزندان خواهند شد که جلوی رشد و موفقیت آنان را خواهد گرفت.

در انتهای این مبحث گسترده سوالی که مطرح می شود اینجاست که آیا والدین باید به طور مداوم مانند بالگرد بالای سر فرزندان خود پرواز کنند و آنان را زیر نظر بگیرند یا باید یک قدم به عقب بازگشته و اجازه دهند تا فرزندشان به طور مستقل و طبیعی با هدایت استادان و معلمان با تجربه رشد کنند؟

انتهای پیام/

کد خبر: 975641

وب گردی

وب گردی