خانه علوم پایه، بستر مناسبی برای ایجاد انگیزه و رغبت در دانش آموزان است

معاون وزیر آموزش پرورش گفت: در خانه علوم پایه، فعالیت هایی در راستای اطلاع رسانی حوزه های جدید علم و فناوری برای دانش آموزان در نظر گرفته شده است که می تواند بستر مناسبی برای ایجاد انگیزه در دانش آموزان به شمار رود.

دکتر فاطمه مهاجرانی معاون وزیر آموزش پرورش و رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز در زمینه تاسیس خانه علوم پایه اظهار داشت: این طرح تحت عنوان «خانه علوم پایه» برای دانش‌آموزان متوسطه اول سراسر کشور طراحی شده است؛ البته این طرح تنها مختص استعدادهای درخشان نیست، بلکه مرکزیت آن با استعدادهای درخشان است.

وی ادامه داد:‌ طرح خانه علوم پایه به همه دانش‌آموزان مدارس سرویس می‌دهد و تمام بچه‌هایی که علاقه‌مند به علوم پایه هستند می‌توانند در این راستا به فعالیت بپردازند.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان در زمینه ایجاد بستر مناسب برای فعالیت دانش آموزان در خانه علوم پایه گفت: در راستای استفاده از ظرفیت های خود دانش آموزان و والدین آن ها در خانه علوم پایه، جلساتی را در نظر گرفته ایم که طی آن،‌ افراد مختلفی به سخنرانی می پردازند.

وی اضافه کرد:‌ در جلساتی که در خانه علوم پایه برگزار خواهد شد، قرار است مسائل مختلفی مطرح شود؛ همچنین در این جلسات در راستای حل مسائل و موضوعات مختلف نیز بحث و گفتمان صورت خواهد گرفت. برگزاری جلسات گفت و گو پیرامون موضوعات مختلف نیز در خانه علوم پایه در نظر گرفته شده است.

مهاجرانی تصریح کرد: در کنار جلسات خانه علوم پایه که پیش‌تر به آن اشاره شد، فعالیت هایی در راستای اطلاع رسانی در حوزه های جدید علم و فناوری برای دانش آموزان در نظر گرفته شده است که می تواند بستر مناسبی برای ایجاد انگیزه دانش آموزان به شمار رود. همچنین این فعالیت ها می تواند منجر به افزایش رغبت آنان برای تحصیل در حوزه علوم پایه شود.

گفتنی است طرح راه اندازی خانه علوم پایه در 29 مهرماه سال جاری رسانه ای شد، این طرح برای دانش‌آموزان متوسطه اول سراسر کشور در نظر گرفته شده و قرار است بر اساس آن، بستر و فضای استفاده از ظرفیت‌های دانش‌آموزان در حوزه علوم پایه افزایش پیدا کند. به گفته فاطمه مهاجرانی رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان،‌ این طرح قرار است در وزارت علوم مطرح شود؛ همچنین تفاهم‌نامه‌ای نیز با دانشگاه‌های علامه، شهید بهشتی و تهران در راستای تقویت حوزه علوم انسانی در حال انعقاد است.

انتهای پیام/

کد خبر: 975647

وب گردی

وب گردی