متن کامل طرح «مقابله با حمله سایبری آمریکا به زیرساخت‌های ایران»

۱۳۶ نماینده مجلس با امضای طرحی حمله سایبری به زیرساخت‌های حیاتی ایران را به منزله حمله به خاک کشور تلقی کرده و نیرو‌های مسلح را موظف به اقدام به مقابله کردند.

به گزارش ایسکانیوز، ۱۳۶ نماینده مجلس با امضای طرحی حمله سایبری به زیرساخت‌های حیاتی جمهوری اسلامی ایران را به منزله حمله به خاک جمهوری اسلامی ایران تلقی کرده و نیرو‌های مسلح را موظف به اقدام به مقابله کردند.

متن کامل ماده واحده طرح «مقابله با حمله سایبری احتمالی آمریکا به زیرساخت‌های حیاتی جمهوری اسلامی ایران» به شرح زیر است:

«در صورت حمله سایبری آمریکا به زیرساخت‌های حیاتی و حساس جمهوری اسلامی ایران که موجب قطع خدمات رسانی به مردم و ضرر و زیان به کشور شود، این حمله به منزله حمله به خاک جمهوری اسلامی ایران تلقی شده و نیرو‌های مسلح باید اقدام به مقابله کند».

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد و رئیس کمیته فضای مجازی مجلس به عنوان طراح این طرح گفت: پس از تهدیدات آمریکایی ها در خصوص فضای مجازی ایران و انفعال برخی دلدادگان آمریکا در برابر این موضوع، این طرح از سوی نمایندگان آماده شد تا آمریکایی ها بدانند که باید به اندازه دهانشان صحبت کنند.

نماینده مردم مشهد در مجلس ادامه داد: یکی از تهدیدات آمریکا، تهدید سایبری است که اعلام کردند اینترنت ایران را در معرض قطعی و خلل قرار خواهیم داد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: در این طرح تأکید شده است که فضای سایبری کشور در حکم خاک کشور تلقی می شود و همان طور که در مقابل تعرض به خاک ایران مقابله خواهیم کرد، در صورت تعرض به فضای سایبری نیز این تعرض، تعرض به خاک کشور قلمداد شده و نیروهای مسلح در صورت تعرض آمریکا به مرزهای سایبری کشور وظیفه دارند دفاع سایبری و اقدام به مقابله انجام دهند.

پژمانفر اظهار داشت: این طرح هشداری به آمریکاست که بداند جمهوری اسلامی در مقابل تهدیدات آمریکا ساکت نمی‌نشیند و برای مقابله به مثل شدیدتر برنامه‌ریزی می‌کند تا منافع آمریکا را در تمام دنیا به خطر بیندازد.

کد خبر: 975651

وب گردی

وب گردی