نکوداشت زنده یاد حبیب الله کاسه ساز درجشنواره جهانی فیلم مقاومت برگزار می‌شود

نکوداشت هنرمند فقید، متعهد و انقلابی، زنده یاد حبیب الله کاسه ساز در پانزدهمین جشنواره جهانی فیلم مقاومت برگزار می‌شود.

به گزارش سرویس فرهنگی ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی جشنواره جهانی فیلم مقاومت؛ ستاد برگزاری این رویداد جهانی در نظر دارد همزمان با آئین گشایش این جشنواره در پنجم آذر ماه برنامه نکوداشت این هنرمند فقید سینمای مقاومت و دفاع مقدس برگزار نماید. زنده یاد کاسه ساز یکی از سینماگران پرکار و زحتمکش و تاثیرگذار در عرصه سینمای دفاع مقدس است.

شایان ذکر است مرحوم کاسه ساز سابقه دبیری جشنواره فیلم دفاع مقدس را هم در کنار خدمات ارزنده و کارنامه غنی‌اش بر عهده داشته است.

در این خبر آمده یادآوری شد: حبیب الله کاسه‌ساز در سال 1341 در شهر تهران بدنیا آمد و در رشته فیلمنامه‌نویسی از دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر فارغ‌التحصیل شد. وی سال‌های زیادی از عمرش را در راه ارتقای سطح سینمای ایران صرف کرد و در این مدت، آثاری مانند ریسمان باز، ارابه مرگ، اخراجی‌ها، پروانه‌ای در مه، کنار رودخانه و مزرعه پدری از وی به یادگار مانده است.

وی علاوه بر تهیه‌کنندگی، فیلم سینمایی «کارناوال مرگ» را در مقام کارگردان جلوی دوربین برد که موسسه تصویر شهر یکی از تهیه‌کنندگان آن بود.

کاسه‌ساز همچنین سوابق اجرایی مختلفی مانند مدیریت تولید و پشتیبانی امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرعامل انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس، عضویت در هیأت مدیره انجمن سینمای جوان ایران، عضویت در شورای عالی جوانان، عضویت در هیأت مدیره شهرک سینمایی دفاع مقدس و... را تحربه کرده بود. این تهیه‌کننده و مدیر شاخص سینمای انقلاب و دفاع مقدس پس از تحمل یک دوره سخت بیماری، 28 تیرماه 1396در سن 55 سالگی دار فانی را وداع گفت.

گفتنی است پانزدهمین جشنواره جهانی فیلم مقاومت به همت بنیاد فرهنگی روایت فتح، انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس با همکاری مراکز و سازمان‌های مختلف کشور همزمان با هفته گرامیداشت بسیج از 5 تا 9 آذر به دبیری محمد خزاعی در تهرن و اصفهان برگزار می‌شود.

کد خبر: 975658

وب گردی

وب گردی