وقوع سیلاب و آبگرفتگی  درجنوب غرب کشور/ دستگاه‌های امدادی آماده باشند

به گزارش ایسکانیوز، سازمان هواشناسی هشدار داده از اواخر وقت امروز سامانه بارشی تازه‌ای از جنوب غرب وارد کشور می‌شود که در برخی استان‌های غرب و جنوب غرب کشور منجر به سیلاب و آبگرفتگی معابر خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت: اواخر وقت امروز سامانه بارشی از جنوب غرب به تدریج وارد کشور می شود که فعالیت این سامانه برای فردا در استان های واقع در نوار غربی کشور به شکل افزایش ابر و بارش پراکنده خواهد بود.

احد وظیفه افزود: روز دوشنبه و سه شنبه فعالیت این سامانه روی نیمه غربی کشور تشدید خواهد شد. فردا یکشنبه بارش باران در استان های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه و لرستان، از بعد از ظهر وزش باد شدید و گرد وخاک همراه با کاهش دید و کیفیت هوا در استان خوزستان و روز دوشنبه بارش شدید باران همراه با ابگرفتگی معابر عمومی و احتمال وقوع سیلاب در استان های خوزستان، ایلام، لرستان، کرمانشاه و بوشهر و بارش باران همراه با آب گرفتگی معابر عمومی در استان های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، همدان، کردستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی،اردبیل و زنجان پیش‌بینی شده است از این رو توصیه می شود تمهیدات لازم جهت کاهش خسارات احتمالی در نظر گرفته شود.

وی تاکید کرد: همچنین به سبب بارش شدید باران طی روز دوشنبه آب گرفتگی معابر عمومی و احتمال وقوع سیلاب در استان های خوزستان، ایلام، لرستان، کرمانشاه و بوشهر پیش بینی می شود. از این رو توصیه می شود جهت کاهش خسارات احتمالی، تمهیدات لازم از سوی هموطنان عزیز، سازمانهای امدادی و مدیریت بحران به کار گرفته شود.

مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 975677

وب گردی

وب گردی